Fredagskväll

Idag gick jag lite tidigare än vanligt från jobb, eftersom jag skulle ta mig till församlingshemmet, för att få hjälp att spela in en låt till en jobbansökan.
Körde tio över tre, och cirka halv fyra började Martin och jag öva och spela in. Gick faktiskt riktigt bra! Hade mer röst än vad jag trodde... Så en glad överraskning för min del, och sådana är ju alltid trevligt!
När jag väl var färdig, och fått sången överförd på ett usb-minne åkte jag tillbaka till jobb, för att hämta mamma så att vi kunde köra och handla till mormor och morfar.
Vi tog Ica Maxi på Ystadvägen, och det gick faktiskt rikigt snabbt, så när vi väl betalat och lastat in alla saker i bilen, var det bara att köra hem till mormor och morfar.
Även det gick smidigt, så vi kom snabbt ut på Almåsa, och kunde börja förbereda inför kvällens middag, tacos! Men inna jag började med det var jag tvungen att kolla igenom min Solo- tidning som jag och syster gick och köpte på lunchen. Riktigt kul läsning, men så kallade maten, och det var bara till att gå in och börja fixa. Mamma och jag hjälptes åt, eftersom syster åkte på simläger tidigare på dagen. Jag fick äran att röra ihop chokladpuddingen som vi skulle ha till efterrätt, och inte mig emot, sedan var det bara att duka och sätta sig till bords och ta för sig av middagen.
Bara en liten stund efter att vi ätit klart, kom älsklingen, och vi började att se på Ice Age 3, så söt den är!
Klockan började ticka på, och vi bestämde oss för att äta efterrätten innan älskling och jag skulle bege oss till Malmöfestivalen.
Chokladpudding med grädde och blåbär är verkligen inte helt fel! Alltså en väldigt lyckad familjekväll!

Jo, jag måste bara få rekommendera Daims "nya" smak(har säkert funnits länge, har bara missat den) med apelsin och citron... Riktigt god måste jag säga! Kan bara varmt rekommendera den!

Efter allt familjemys begav vi oss till Malmöfestivalen för att se Calaisa...

Puss och kram

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0