Det spökar på lönekontoret...

Det spökar på lönekontoret...
Jag vet att det låter knäppt, men ibland börjar man verkligen undra...
Igår, precis innan lunchen hände en väldigt konstig sak, här på lönekontoret...
Jag satt och sorterade listor, och då kommer en annan tjej in, och lämnar lite tjänstkörningslistor till mig. Jag tar emot plastfickan, och lägger den på skrivbordet, och jag kan möjligtvis råkat snudda vid den stationära telefonen. Precis när den andra tjejen går ut från rummet, ser jag i ögonvrån hur telefonen faller handlöst mot golvet, och jag drar ett djupt andetag, och hinner bara tänka fan nu går den sönder, och precis då kommer braket av telefonen som brakar i golvet! Den andra tjejen stannar upp och kollar in genom glasväggen, och går tillbaka och frågar: Gjorde jag något? Och jag kan baar svara att jag inte vet... Den föll verkligen plötsligt, och om, och jag pointerar om, jag rörde telefonen med plastfickan, så var den inte tjock eller så, bara typ fem papper...
I alla fall, vi tar upp telefonen, och det är nu det konstiga kommer... Hon bara: Jaha, men var är telefonmluren? Först tittar jag lite frågande på henne, och sedan kollar jag på telefonen, och inser att där inte finns någon lur... Vi böjer oss ner och kollar på golvet, men där finns ingen lur heller, kollar även lite snabbt i papperskorgen, men ingen lur där inte...
Hon:- Men hur kan luren försvinna? Till och med själva lursladden är borta, hur kan den lossna när telefonen trillar rakt ner?!
Jag har inget bra svar... Allt känns bara komiskt, och vi konstaterar att det spökar på Lönekontoret... Hon säger att hon ska gå in och prata med en av våra kolleger, och prata med henne om det, så blir jag ensam kvar med den spökande telefonen.
Så kommer lunchen, och när vi sitter och äter, säger plötsligt den andra kollegan, att nu ska hon gå in och leta upp den mystiskt försvunna telefonluren, de andra vid bordet, tittar undrande på oss, så jag får förklara hela historien...
Så går det en stund, så kommer kollegan tillbaka med luren i handen, med ett leende på läpparna.
Hon:- Jag började med att krypa runt på golvet och titta under och bakom allt, sedan blev det papperskorgen och sedan den andra, sedan började jag kolla på skrivbordet, men inte en skymt av en telefonlur, tills jag kollade bakom dokumenthållaren, framför datorskärmen... Där bakom låg den intrasslad med sladden, och bara väntade på att bli hittad!

Kan väl säga att det blev många goda skratt, men det finns fortfarande ett stort frågetecken kring luren... Hur hamnade den bakom dokumenthållaren,  med sladden, när själva telefonstationen trillar rakt ner i golvet?
Så nu vet vi att vi har ett lite busigt lönekontors troll här uppe på sjätte våningen, som gillar att gömma telefonlurar...

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: jessica

hejsan fin blogg (:

2009-08-22 @ 11:12:41
URL: http://yezicaa.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0