6 augusti

Godmorgon alla morgonpigga och alla er andra med! Igår efter jobb, begav mamma, syster och jag oss till Pildammsteatern för att se finalen i talangtävlingen Sommarchansen.
Vi kom vid fem och då var det redan ganska fullt, men vi lyckades få plaster till både oss själva och älsklings familj.
Vi hade med oss sallad som vi picknickade med, tyvärr var Café 2000 stängt så vi fick handla på McDonalds istället, och det funkade det med, för min del blev det en Sallad Shaker med ost och skinka, men mamma och syster körde på Ceasarsallad istället, och de tyckte de var mumsigt, det  fanns bara en extrem nackdel med igår... Geting säsongen har börjat på riktigt... Det surrade lite varstans och de som känner mig vet vad jag tycker om getingar.. Jag tog till och med av mig min ena flip-flop för att kunna vifta med. Det funkade faktiskt ganska bra, lyckades slå ihjäl en åtminstone.. Men vi hade det supertrevligt i alla fall.
Träffade en föredetta klasskompis, min egen Ellen, söt som vanligt och glad, var kul att få snacka lite igen, hon reser snart till Bulgarien... Kommer bli tomt i en vecka..
Men så drog tävlingen igång, och det var super precis som vanligt! Riktigt duktiga var de. Men det var så kul för en av tjejerna, Madeleine tävlade jag mot 2007, hon gick och vann hela tävlingen med låten Hurt. Hon är verkligen helt grym!
Två andra favoriter var Sassa och Filip & Robin, men alla var verkligen super duktiga!
Så jag kan bara gratulera till alla!


Bilden är från igår med mig och syster, så gårdagens outfit var:

Vitlinne- H&M
Rosa blommig tunika- Vero Moda
Shorts- Gina Tricot
Leggins- H&M
Flip-flops- Degeberga marknad 2008
Väska- Accent
Halsband- Albrekts Guld

Håret flätade jag i två separata flätor och drog upp på huvudet och fäste med småklämmor(hårnålar typ), krävdes ungefär 30 för att hålla håret på plats. Till detta körde jag med en naturlig make-up, bestående av mascara, svart eyeliner och rouge. Somrigt och fint.


Senare ikväll kommer dagens outfit upp(skulle kommit nu men kameran ville inte som jag tyvärr) så att ni vet.

Nu måste jag fortsätta jobba, snart fredags frukost ju, och till lunch blir det kebeb från mammas favoritställe, och ikväll blir det eventuellt bad och mys med min älskling.

Puss och kram

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0