Konfirmation- festival 15 augusti

Idag var det konfirmation i Veberöd, och jag skulle dit med älskling familj. Var verkligen jättekul! Det var god mat, och trevligt sällskap!
Och det kom typ världens gulligaste vovve och hälsade på, Ella, svart lurvig sak.
Vi åkte ganska tidigt, för Älsklings syster ville köpa en minidator på Ica Maxi, och älsklings boro och flickvän skulle iväg på fest, så de ville också hem för att byta om och fixa det sista, och älskling och jag ville hem för att byta kläder inför festivalen.
När vi kom till Ica Maxi, var datorn slut, och det gjorde ju ingen glad! Så vi åkte hem, för att byta om. Jag snodde älsklings ena tjocktröja, som var supermysig! Tänkte att den skulle kunna hålla mig varm under kvällen på festivalen.
När vi var klara och älsklings bror och flickvän var klara körde vi och lämnade dem på festen, och så åkte vi ner til festivalen.
Vi parkerkade vid brandkåren, och gick in mot festivalområdet. Vi mötte upp mamma och pappa på Stortoget, och så gick vi gemensamt ner på marknadsstråket en runda. Var lite besviken på den rundan, men vad ska man göra?
När vi kom tillbaka till P-huset Anna, gick mamma och pappa till bilen, och älskling och jag gick vidare till Gustav Adolfstorg för att hitta något att äta, det var nämligen länge sedan vi åt...
Vi gick ett varm, och där stötte vi på Louise! Var jättekul att träffa en underbar kompis, så vi snackade lite innan vi gick vidare för att leta efter ett matställe. Vi hittade ett Tex Mex tält, och köpte en Tex Mex- tallrik. Det var supergott, men salsan var lite stark, men annars var det super! Vi fick sitta på en trottoarkant och äta, men det funkade perfekt! Sedan hittade vi ett tält som sålde grillade majskolvar, så vi köpte varsin och mumsade på. Tyvärr var de lite hårt grillade, så vissa popcorn var mer som popcornskärnor...
När vi var mäta och belåtna gick vi ner till marknadsstråket med hantverk och tittade, jag blev kär i ett halsband med en liten ängel och det köpte jag. Fanns även ett par sjukt snygga örhängen i bärnsten, som jag är sugen på... Ska kanske åka ner och handla det någon dag...
Så närmade klockan sig kvart i tio och vi tog oss till Stortorget för att se Veronica Maggio, hon var riktigt bra, och framme vid scenen mötte vi upp älskling bror och flickvän. Efter Veronica Maggio, åkte de hem, men vi stannade kvar för att se Timbuktu.
Det blev mycket mer folk när han sulle upp på scen, och tyvärr blev det en del bråk med slagsmål... Tur att älskling var med och kunde ställa sig bakom mig, för att skydda mig från alla påtryckningar. Vi stod nämligen närmast stängslet, så man fick ta en del smällar. Tur nog så var vakterna som var på plats snabba och effektiva, och väldigt omtänksamma, så konserten var ett rent nöje, och Timbuktu var så otroligt bra!
Han är helt otrolig på scen!
När klockan var ett gick Timbuktu av scenen, och älskling och jag tog oss mot bilen och åkte hem.
Väl hemma tog jag en macka för att inte dö av hunger... Sedan var det bums i säng, för att orka upp dagen efter...

Puss & kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0