21/8 Festivalavslutningen

Sista dagen på festivalen, och eftersom jag varit ledig hela dagen har jag haft tid att städa mitt rum(det är tyvärr inte klart, men börjar ta form...).
Ikväll ska älskling bjuda ut mig på restaurang... klockan 20.00 sitter vi på Elysée och äter en smaskig fondué.
Klockan ringde klockaan nio, men då hade jag hunnit vakna och ätit frukost, ganska imponerande för att vara jag!
Efter frukosten började jag städa på rummet, eftersom jag blev avbruten kvällen innan. Kom igång ganska bra, men det går i svakor, så plötsligt är man på botten, och orkar ingenting...
Städade från nio till ungefär fem, då jag gick in för att tvätta håret, och klä på mig kvällens kläder... En vit skjortklänning med svarta leggins och svart linne, med mina svarta gladiatorskor till, och mina snygga smaragdgröna klämmor i håret.
När  älskling kommit och jag var klar, åkte vi ner i stan och gick på festivalen. Fick en superfin bukett, ska försöka lägga upp en bild så att ni också får njuta av den.
Vi gick förbi ett av stånden där de sålde bärnstenssmycken(tror jag nämnt dem tidigare), och såg örhängena som jag verkligen ville ha. Stannade till och då upptäckte jag ett annat par örhängen till, som också var super snygga, och nu blev det extrem beslutsångest...
Vad tror ni händer då? Jo, min fantastiskt underbara älskling erbjuder sig att betala det ena paret,, så att jag kan få bägge två!
Ska vi säga att jag blev lycklig?! Så nu har jag bägge paren!
När klockan blev åtta gick vi in på Elysée och beställde fondué. Vi fick börja med salladsbuffén, och sedan kom lite vitlöksbröd, och sedan själva fonduén. Så gott!
Vi satt länge och åt i godan ro, och till slut var vi mätta, och bestämde oss för att vi skulle dela på en efterrätt, tobleronemousse! Så smaskigt!!! Typ det godaste som finns!
Efter nästan tre timmar betalde vi 537 kr, och begav oss ut på festivalen igen... Extremt mycket folk, och nu var det lång väntetid(vi ville se ljusinfernot kl 00:30 på Stortorget), så vi gick några vändor längs marknadsstråket, men till slut satte vi oss ut med kanalen, och där hittade en Åhus-kille oss, som började snacka med oss. Alltid kul med lite påverkade männsikor med kul dialekt...!
När klockan var tolv drog vi oss mot Stortorget, för att se avslutningskonserten. En hel del folk, och plötsligt hoppade Hanna fram, från ingenstans! Blev lite chockad, men det var kul att se henne igen!
Vi snackade lite, medans vi väntade på ljusinfernot. Konserten tog slut, och vi väntade... Och vi väntade lite till, ytterliggare en liten stund, men det kom ju aldrig något, eller vi misstänkte att det de höll på med var infernot, men jag kan bara säga att ljuset var häftigare på Timbuktus konsert, så infernot var skitdåligt på ren svenska! Var sjukt besviken, och ingen fattade att det var hela avslutningen på festivalen, alla bara gick, och  några undrade lite frågande om detta verkligen var avslutningen...
Fyrverkerierna är tusen gånger bättre!!!
Till slut sket vi i det, och började gå mot bilen, efter att vi följt Hanna till bussen på Gustavs Adolfs Torg.

Trots det sjuktdåliga avslutet var jag riktigt nöjd med kvällen! God mat, trevligt sällskap, fin bukett, och jättefina örhängen!

Puss och kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0