Helgen i kortadrag

God morgon alla fina!

Jag börjar med att be om ursäkt för den dåliga uppdatering under helgen, men jag har helt enkelt inte haft tid för allt jag velat göra...

Men jag tänker i alla fall uppdatera er lite på hur min helg har varit.
I fredags slutade vardagen med att mamma och jag handlade till mormor och morfar, åt tacos och såg IDOL finalen!
Grattis till Erik!

I lördags ringde klockan redan nio, för att vi skulle hinna med allt som vi hade planerat.
Planeringen bestod i att hysterileta lusselinnen!
Var runt överallt men utan resultat. Ett herrlinne i XXL var lagom långt, men galet stort...
Utan någon lösning, blev det att åka hem och baka pepparkakor. Jag bakade 1,5 kg pepparkaksdeg under 2, 5 timmar. Ganska nöjd, och goda blev de!
På kvällen, satte mamma och jag oss ner och slog våra kloka huvuden ihop, och kom på att vi skulle sy på en liten volangkant på lusselinnena. Så med 12 centimeter extra på mitt linne, blev det perfekt!
Sedan blev det film och allmänt mys!

Igår ringde klockan 07:00, för att jag skulle se SVT:s lucia på TV, sedan var det upp och baka pepparkakshusdelarna.
När det var gjort var det frukost och sedan piffning inför lucia i församlingshemmet.
Mellan 13 och 15 bakade vi pepparkakor och lussebullar, och sedan var det rep till halv fem, och tio över fem lussade vi för ett överfullt församlingshem!
Det blev till och med insläppsstopp!
Har aldrig hänt tidigare, så det var kul!
När vi kom hem igen åt vi kalops, dekorerade pepparkakshuset, och övade lucia inför idag till elva... Alltså är jag inte så pigg idag...

Dessutom har det snöat i helgen! Inte så att det direkt lagt sig, men det har kommit snö, och det är helt underbart!
Blir jätteglad!

Men nu är det måndag, och jag sitter på jobb!
Ska lussa här i eftermiddag med syster som kommer mellan 12 och 13, så vi hinner öva innan.
Lite nervös, men hoppas att det går bra!

Puss och kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0