Kort resumé av 2009

Hittade detta testet hos Kenza och tyckte det kunde vara kul att skriva ner lite vad som hänt...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flög för allra första gången i mitt liv! Jag tog studenten, och jag blev månadsanställd! Och började spara för att kunna plugga vidare!
Har väl egentligen hänt en hel del det här året om man tänker efter...
Jag var med i skolan musikal av uppsättningen Blodsbröder, verkligen ett minne för livet!
Gick och såg IDOL live på Malmöarena!
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade några direkta nyårslöften, men att börja träna mer, äta bättre(sådana klassiska) har jag säkert lovat, och jag har faktiskt börjat träna mer!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte vad jag vet i alla fall^^
4. Dog någon som stod dig nära?
Min gammelfarmor, fina minnen när vi spelade tummen upp, svälta svin och ringen den ska vandra... Länge sedan men man minns!
5. Vilka länder besökte du?
Tyskland, antagligen en runda till Danmark också, annars har jag varit Sverige troget...
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Denna saknaden kom under senare delen av 2009, och det är att börja plugga igen, och det ska jag göra i augusti!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 
Hm... Superbra fråga, men jag vet faktiskt inte, studenten glömmer man väl inte i första taget... Och inte första flygturen... Men inget sådär superspeciellt...
8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag kom med i musikalen, blev antagen på Blomsterskolan i Oxie, att jag fick bra betyg när jag gick ut skolan, fick jobb, och inte fick panik när vi lyfte från Sverige till Tyskland!
9. Största misstaget?
Misstag? Vad är det? Nä skämt åsido... Det är ju jättesvårt att säga! Det är ju inte lönt att ångra sig, så jag gjorde väl inga^^
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite förkyld, hes, lite små trams med knäna, men ingenting allvarligt!
11. Bästa köpet?
Ja... Måste ju trotsallt säga att jag är ganska nöjd med min väggdekal och mina hyllor som jag piffade till rummet med i augusti, och min stora väska, som blev handbagage i Tyskland... Eller den stora ankan från Tyskland... Eller de nya skorna som jag köpte igår... Hard to say...
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, tidningar, skor, presenter till nära och kära skulle jag säga!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag fick jobb och slapp gå arbetslös, tog mig i kragen och ringde till Blomsterskolan och fick en garanterad plats på skolan, att jag fick uppleva en riktig musikal...
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Många av Lady Gagas och Beyonces låtar kommer väl sitta kvar någonstans i bakhuvudet, och Owl Citys Fireflies!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror faktiskt att jag varit gladare! Känt mig mer uppåt, och lyckligare, även om det varit några downs, men inte särskilt djupa!
16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Kanske rest mer, men det har inte funnits tid eller pengar till det, men det blir något att eftersträva i framtiden!
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre godis, och handlat lite mindre kläder, men det har ändå blivit stora förbättringar från tidigare år! 
18. Hur tillbringar du julen?
Jag tillbringade den med min familj, mormor och morfar, och älsklings familj och vänner.
Riktigt mysigt, och det kändes lite speciellt!
19. Blev du kär i år?
Om jag blev!
20. Favoritprogram på TV?
House, Grey´s anatomi, halv åtta hos mig, äntligen hemma, oskyldigt dömd m.fl har varit stora favoriter!
21. Bästa boken du läste i år?
Bara inte du, och någon deckare jag inte minns namnet på^^
22. Största musikaliska upptäckten?
Owl City^^
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag önskade mig skålar och fick det, på studenten fick jag ett superfint armband från pilgrim, jag fick en make-up kurs, ja, mycket jag har önskat har jag fått!
25. Något du önskade dig men inte fick?
En ny systemkamera, men det förväntade jag mig inte egentligen.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag var på Södra Hoka i Blekinge som ledare på ett konfirmationsläger. Lite annorlunda, men ändå kul!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nä, tror faktiskt inte det...
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Lite varierad, efter humör, allt från svartaste svart till regnbågensfärger, stilrent, och lite street...
29. Vad fick dig att må bra?
Underbara vänner, familj, pojkvän, naturen... Ja kort och gott livet!
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Har tyvärr aldrig fattat det där med att tråna efter ne kändis, och inte detta året heller, så får säga PASS på denna frågan^^
31. Vem saknade du?
Någon som inte är här...
32. De bästa nya människorna du träffade?
Många underbara människor i musikalen! Och tyskgruppen som jag åkte till Tyskland med, våra fina konfirmander, människor på KU... Listan kan göras lång!

Överlag måste jag ge tummen upp för detta året, och det måste ju vara ett gott betyg! Nu håller vi tummarna, och hoppas att 2010 blir minst lika bra!

Puss och kram

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0