Tillbaka till dåtiden...

Igår när jag och älskling varit och handlat, satte jag mig vid datorn för att fixa det sista på kalendrarna och min egen almanacka innan vi skulle beställa dem.
Satt och kollade på pappas dator, och hittade gamla bilder på mig och min syster.
Vilken nostalgitripp tillbaka till barndomen!
Vissa saker minns man extra mycket...
Som här på den första bilden, åt ofta sådan isglass och tyckte verkligen om den... Kan till och med börja sakna glassen när jag tänker tillbaka på den...

På denna bilden, kanske det inte är det första man tänker på, men jag tänker direkt tillbaka på mina trätofflor!
Jag var ett sådant barn som älskade trätofflor och både kunde och ville gå i dem i ur och skur, sommar som vinter.
Dock hade jag föräldrar som satte stopp för dessa galenskaper, men jag älskade mina trätofflor!
Tills jag var tio var det nästan de enda skor jag gick i under sommaren och när jag var hemma!
Sedan blev man större, och likaså fötterna, och då blev genast priset på tofflorna dyrare, och användandet minskade kraftig...
Kanske skulle köpa ett par rosa till sommaren?
Ser jag inte fel har jag en av mina barbiedockor i handen också^^ Ariel om jag inte ser helt tosigt!

Och här, ser vi mig i baktagen i farmor och farfars kök i deras gamla hus...
Vilka minnen det väcker.
Julaftnarna i Lomma, vårat lekrum, bäddsoffan, prinsesssagoboken, tomteblossen i uterummet...
Åh, jag vill tillbaka!

Alla kanske inte vet det, men jag hade en extrem förkärlek för mjukisdjur när jag var liten, och kanske även än idag!
Älskade mina mjukisdjur och ville aldrig vara utan dem!
Här på bilden ser ni mig med min nallebjörn Teddy.
Vi var mycket nära vänner när jag var mindre, och visst finns han kvar idag! Man kan ju inte slänga en kär gammal vän!

Här har vi då mig, och syster.
Jag kan ju inte ärligt säga att jag blev glad när hon kom^^ Hon skreck för mycket, och tog mamma och pappas uppmärksamhet!
Jag frågade till och med om vi inte kunde lämna tillbaka henne...
Lite bättre har det ju blivit under dessa snart 18 år, och idag är vi vänner, så som systrar är...
Här på bilden ligger vi i mamma och pappas säng som hade en inbyggd radio i sänggaveln...
Riktigt hitech och spännande när man var mindre!
Sedan ser vi ju det älskade Duplot och bamseboken.

Ibland är sådana här nostalgitrippar tillbaka till dåtiden, mysig!
så här till jul uppskattar jag det extra mycket!
Det får åtminstone mig att värdesätta det jag har, och uppskatta mina minnen!

Aldrig att jag vill glömma det som varit, det är ju så jag har blivit jag!

Puss och kram

Therese


Kommentarer
Postat av: evelinaerikssn §

söta bilder :D

2009-12-09 @ 10:55:44
URL: http://evelinaerikssn.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0