Jojo-kortet... Bra eller?

Hej där! Nu kommer JojoJag har lyckats att ta mig i kragen!
I helgens eller slutet av veckans Sydsvenskan stod det att man var tvungen att byta ut sina gamla kort till det nya jojo-kortet.
Jag ska ju ärligt säga att jag varit lite skeptisk till detta nya kort, fast egentligen mer till den eventuella möjligheten att bara kunna betala via mobilen... Men nu handlar det inte om det!
Det handlar om jojo-kortet!
Så i söndags tog sig hela familjen ner till Värnhem, i samband med bion, och bytade ut våra gamla rabattkort till de nya reskasse jojo-korten.
Det verkar ju onekligen smidigt med att bara behöva blipa kortet när man går på, precis som vi gör hemma med ytterporten.
Det jag nu är mest skeptisk till är att de apparaterna man ska betala i på bussen, alltid går sönder, utan några drastiska undantag!
Detta systemet, ska ju vara bättre och säkrare, just med att det inte ska gå i sönder på samma sätt, men jag tror att det kommer att bli samma sak i slutänden... Men vem vet? Jag kan ju faktiskt ha fel!
Skulle vara jäkligt skönt om det bara fungerade och höll sig helt, så jag håller väl en tumme!

Vad tycker ni om de nya jojo-korten?

Puss och kram

Therese


Kommentarer
Postat av: Lennie

Byt inte till jojokortet! Det sänder ut farlig strålning när det skickar information till kortläsaren med radiovågor! Dessutom avger även läsaren strålning, och tänk vad farlig det är för bussföraren. Dessutom tar det längre tid för bussföraren att knappa in resor. ÖVERVAKNING, INSKRÄNKNING AV VÅR FRIHET OCH FÖRSÄMRING AV FOLKHÄLSAN, det är enda anledning att man infört jojokortet.

2010-04-13 @ 22:18:54


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0