Marabou Vinter

Igår smakade jag Marabous nya smak Vinter. Mamma berättade tidigare i veckan eller redan förra helgen om den nya smaken, och jag blev nyfiken på att testa den.
Så igår bad jag pojkvännen att åka och köpa den innan han hämtade mig på dansen, så att jag faktiskt kunde få smaka den.
Så när jag kom ut i bilen, låg det där på instrumentpanelen och väntade på mig, jag väntade dock att smaka det.
Först var det dags för middag och sedan KU.
Väl hemma från KU, tog jag mig tiden att smaka det.
Jag måste ju erkänna att smakerna kanske förbryllade mig lite när jag läste baksidan.
Kanel, vanilj, ingefära, nejlika och peppar samt karameliserade kakaobitar i mjölkchoklad...
Det låter ju spännande minst sagt.
Men jag öppnade förpackningen, och luktade först, och det luktade ju gott, så sedan var det ju bara att ta en bit.
När chokladbiten väl var i munnen kunde jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte...
Gott eller bara skumt?
Jag kom fram till att den är okej. Inte supergod, men inte äcklig heller.
Den smakar verkligen jul, men jag tror jag sakna lite smak av t.ex apelsin, för att få en lite friskare smak på den ganska maffiga smaken...
Kanske bara jag som upplevde det så...
Det är i alla fall ett choklad som jag kommer att äta, och det påminner om jul, men en riktig favorit kommer det nog inte att bli...
Men vem vet, det kanske är en smak som man lär sig uppskatta ordentligt med tiden?

Nu när jag tänker efter smakade den nog lite pepparkaka...

Puss och kram

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0