Svininfluensevaccin? Nej tack!

Igår hade jag min chans...

Som så många andra hade jag fått hem en lapp från vårdcentralen, om en tid för att få vaccinera mig mot svininfluensan.
Min tid var 9/11 kl. 12-20 på Sege Park...
Jag tog inte den chansen, och jag ångrar mig inte heller!
Jag är spruträdd, och tar bara sprutor om jag verkligen måste. Dessutom gillar jag inte tanken på att spruta in något i kroppen som inte är 100% ännu i alla fall.
Ingen vet vilka bieffekter som kan komma, eller hur just jag ska reagera på vaccinet.
Dessutom är jag nästan konstant förkyld vilket är ännu en av anledningarna till att jag inte tog det. Har man någon liten bacilusk i kroppen är risken större att man blir dålig av vaccinet, och därför vill jag inte heller ta den!
Ifjol när jag gick lucia för Malmöstad, blev vi som var förkylda rekommenderade att inte ta influensavaccinet som vi blev erbjudna, med risken för att få influensa av vaccinet...
Känns ju knasigt att vaccinera sig och ändå bli sjuk...

Nä, nu håller jag tummarna för att mitt immunförsvar ska klara det, och att jag håller mig frisk!
Jag ångrar i alla fall inte mitt beslut!

Puss och kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0