Årets första lussekatt i lördags

Jag tror att jag glömde berätta för er, att i lördags åt jag min första lussebulle för den kommande julen.
Det var min underbara pojkvän som hade varit ute om på Ica Maxi och handlat fika till sin familj, och sett lussebullarna, och tänkt på mig.
Så han kom i illfart till församlingshemmet där vi var redo att bege oss till Torna Hällestad.
Först undrade jag vad han kunde vilja, för det var bara några minuter sedan vi skiljts åt, men så såg jag lussekatten, och blev jätteglad!
Han vet hur mycket jag älskar lussekatter, och han vet hur mycket jul det betyder för mig!
För åt jag inte saffran, men nu kan jag inte tänka mig en lussebulle utan saffran! det är ju så gott!

Förlåt, att jag blandar lussebulle och lussekatt... Jag säger olika, och i vissa meningar faller sig lussebullar eller lussekatter bättre än det andra...

Ja, nu längtar i alla fall jag tills det är jul, så att man kan börja baka lussekatter, göra knäck, baka pepparkakor och pepparkakshus, pynta och pyssla!
Åh, nu fick jag julkänningar på riktigt! Inte blev det bättre av att vi sjöng, advents-, lucia- och julsånger på körlägret...
Man blir ju lite nostalgisk!

Puss och kram

Therese


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: tack tack :D

2009-10-19 @ 15:45:59
URL: http://hejjuliia.blogg.se/
Postat av: emmygoodwin

ååh vad gott!

2009-10-20 @ 07:51:49
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0