Ibland önskar jag...

Ibland önskar jag att jag hade större chans att vara totalt spontan...
Ni vet... Bara kunna göra något precis när man vill... Kunna ta en fika, vilken dag som helst, utan att det krockar med tusen andra saker...
Mitt liv är inte så... Många skulle mena att det skulle kunna bli så, och visst... det skulle det kunna bli... Men då kommer det att innebära att jag måste ge upp vissa saker som jag älskar...
Vissa dagar vill jag bara inte sticka iväg till dansen, kören, KU, jobbet... Ibland skulle det vara skönt att bara kunna gå en runda på stan efter jobb, vara ledig en helg och bara kunna flumma runt...
Mitt liv är ett inrutat schema... Oftast tycker jag om det, och njuter... Men just nu är det segt!
Det finns aldrig en chans till avkoppling eller bara en fika med vännerna...
Så ibland blir jag så sjukt trött på det! Men allt kostar pengar(typ dansen) därför kan man inte bara skita i den, och kören kan man inte skita i för vi är så få, och vi har ett ansvar för varandra och att vi kan prestera vid gudstjänster m.m...
Men ibland drömmer jag om att ha mer tid, ha mer ork och vara mer... Äsch, jag vet inte!
Veckan borde ha fler dagar, eller så borde dygnet ha fler timmar...
Ibland önskar jag nästan att jag inte vore jag...
Jag skulle vilja kunna vara mer spontan än vad jag är, och få känna hur det är att inte alltid behöva tänka: "Hmm... Var det inte någonting jag skulle göra den dagen?"
Jag tror i alla fall inte att jag är ensam, med just de här problemmen, men jag är trött på mig själv, för att jag jämt känner krav, skyldigheter och ansvar!

Ibland skulle jag vilja vara ansvarslös, kravlös och helt utan skyldigheter... Men något sådant existerar väl inte om man vill bli accepterad och uppskattad...

 

Så vad jag egentligen vill är väl att bryta mig ur mitt schemalagda liv... Men det kommer väl inte hända... För allt jag gör betyder något för mig, men jag önskar att jag hade mer tid för andra viktiga saker i mitt liv...
Det borde finnas fler dagar i en vecka, och fler timmar på ett dygn...

 

Puss och kram

 

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0