Kundvagnskörkort- ett alternativ?

Igår när vi var uppe i Ullared så slog mig en sak...
Vad i helskotta händer med folk när de får tag i en kundvagn?!
Vi var där i flera timmar, och folk blir galnare och galnare desto senare på dagen det är!
*Man använder kundvagnen som någonslags bulldoser, för att bara köra rakt ut i en gång full med andra människor och kundvagnar.
*Man använder den som blockerare av hela gångar.
*Man knuffar andra med sin kundvagn, för att flytta andra kundvagnar/människor, för att komma fram "snabbare".
*Man kör runt med den överallt, även de allra smalaste gångar, och "parkerar" dem överallt!
Vad är det med folk?
Jag förstår att man vill komma fram, ha koll på sin vagn och ha den med sig, men det får väl ändå finnas gränser?!
Igår kunde man knappt komma fram någonstans för folk stod mitt i gångarna eller den andra varianten. Jag står och kollar på kläder, med ena handen på vagnen, och vinklar den rätt ut i gången... Då står den ju bra! NOT!!!
Folk verkar tro att de har ensamrätt på alla gångar på Ullared. Alla andra ska flytta sig, och man suckar när andra bara står ivägen, men om någon suckar åt en själv, då är de ohövliga och snarstuckna!
I min familj kör vi på denna varianten. Vi flyttar vår vagn mellan hygien, kläder och prylar, och vid varje stopp hittar vi en plats där det går "lite" folk, och den inte står i vägen, och där lämnar vi vår vagn! Ingen kan gnälla på oss, att vi kör runt och buffar på alla och bara ställer vagnen var som helst.
Vi gör så för att det underlättar för oss att slippa asarunt på en otymplig vagn, när man vill prova kläder eller bara gå och titta runt lite...
Tänk om fler hade kört på vår taktik, då hade det inte varit så kaosartat vid klädprovningen, ute bland galgarna m.m...
Men nu är inte folk så smarta, utan de asar med sig sin vagn överallt, och försöker köra på en...
Som någon sa: Man borde få ta körkort för att få köra en kundvagn, speciellt i Ullared!
Jag kan tycka att det låter som en spännande idé, men helt ogenomförbar^^
Men tänk er att behöva visa upp ett kundvagnskörkort, och att behöva skriva teoriprov och göra uppkörning med kundvagn... Intressant...

Men till alla er som är i Ullared: "Ha hyfs, och kör kundvagn som ni vill att andra ska köra/parkera!"

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: Pernilla

De är tokiga i Ullared.. Ska själv dit med min mamma den 20:e

2009-10-09 @ 11:11:23
URL: http://www.rallycosstjejen.se


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0