Söndagskalas

Hej hej igen!

Nu är jag hemma igen!
Har varit en jätterolig dag idag! Jag har hjälpt älskling med alla förberedelser inför hans kalas idag. Vi har hackat grönsaker, stekt kött, dukat och fixat.
Vi åt tacos, och måste få säga att jag var riktigt nöjd med guacamolen som jag gjorde. I know, jag låter lite självgod, men det får man göra ibland!
Som ni ser på bilden hade vi lite allt möjligt till tacosen, så det var verkligen lyckat! Alla gäster tyckte att det var supergott, och guacamolen tog slut nästan direkt.
Men det ska ju tilläggas att det låg mycket tid bakom!
Det tar liksom tid att hacka mycket grönsaker, och att steka allt det köttet. Jag fick den "äran", och jag kan bara säga att det var varmt och det ångade rejält. Trodde att jag skulle försvinna i en svettpöl på golvet...
Sällan jag blir så varm, men i kombination med värmen och lite stress inför att gästerna strax skulle komma, så blev jag riktigt varm. Men jag brände i alla fall ingenting, och det är väl en bra sak i sig?!

Sedan blev det tårtdags!
Jag hade ju förberett den ena tårtan innan på dagen, men nu skulle jag göra klart den första och börja på marängtårtan. den skulle vara exakt likadan, fast istället för sockerkakasbotten skulle det vara maräng.
Båda tårtorna innehöll grädde uppblandat med vaniljvisp, mosade jordgubbar från i somras, och sedan spritsad grädde runt kanten, mandariner och lite chokladsås... Mums!
Här på bilden har vi marängtårtan. Har försökt ladda upp bilden på den andra, men det funkar inte... Men de såg ungefär likadana ut, så egentligen kan det väl kvitta...
Vad tycker ni? Jag kan ju bara än en gång säga att den var mums!

Efter tårtan och kaffet tog, älskling och jag fram lite godis och chips. Kändes som att vi åt hela tiden, men är det söndag occh det finns mindre barn på kalaset, så får man anpassa sig. De vill ha godis innan de åker hem, och det måste man ju tillgodose!
En stund innan jag, mamma och pappa skulle köra kom älsklings och deras grannar, och deras lilla flicka. Hon är så söt och charmig.
Så smsade syrran och vi fick köra och hämta henne på Burlövsbadet. Hon kom hem från en tävling i Kiel, Tyskland, ikväll efter att ha varit där hela helgen.

Så nu sitter jag här i soffan, och skriver medans vi kollar på TV4, vi ser Kommisarien och havet. Avskyr att den är dubbad, men vad ska man göra?
Ska eventuellt försöka att se Top Model senare ikväll... Missade det ikväll på grund av kalaset, så mamma spelade in det till mig!

Nä, nu vill syrran ha modemet, så får väl säga att jag är klar...

Puss och kram

Therese



Kommentarer
Postat av: Haedil *HUMOR BLOGG*

härligt :)

jätte bra :D

btw ska vi lägga till varandra på bloglovin? :D

2009-09-20 @ 21:27:30
URL: http://crazyhumor.blogg.se/
Postat av: ELLEN AHL AXELSSON

sv: bara bra, själv?: D

2009-09-20 @ 21:32:12
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

smarrigt det såg ut att vara! :p

visst var den :)

2009-09-20 @ 21:39:08
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Kände inte alls att jag hade koll på läget och då skulle det inte blivit en rättvis röstning.

2009-09-20 @ 21:46:49
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mums, den tårtan såg riktigt god ut.

2009-09-21 @ 07:10:04
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0