Lördagsmorgon

God morgon!
Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men jag har vaknat skittidigt idag...
Jag hade tänkt sova till kanske nio- tio, men nu vaknar jag typ halv sju, och kan inte somna om...
Gick ut i vardagsrummet för att hämta datorn och modemet, för att kunna gå in här och skriva lite...
Min fina pojkvän ligger bredvid mig och sover. Tror inte han har märkt att jag varit uppe om, innan jag kom in hit igen.
Han är så söt när han sover, min lilla älskling!
Men nog om min pojkvän!
Idag är det lördag, och det är jättehärligt! Skönt att sliippa sitta på jobb idag, även om det börjar gå bättre...
Idag ska älskling och jag eventuellt åka och kolla på lite nya fiskar till mitt akavarium. Det blrv litr fisktomt i somras... Vi har ju sommarstuga så var knappt hemma... Men de fick mat, och vi städade, men vi städade antagligen inte tillräckligt ofta på grund av värmen, så blev det galet mycket alger... Men nu är vi hemma, och jag vill ha lite nytt liv. Behöver fler malar och guppies, och kanske några andra fiskar!
Vi ska eventuellt åka till Lorensborgs Zooab för de har 25% rea på grund av att de hade en vattenläcka för några veckor sedan, säger älsklings pappa, och 25% är ganska bra, för då har jag råd med fler fiskar!

Vad ska vi göra annars idag då? Ja, ikväll ska älskling och jag ut på middag med hans familj för att fira hans mammas och pappas födelsedagar, som varit i augusti och september.
Vi ska gå och äta på någon restaurang vid Värnhem, och vi har redan bestämt vad vi ska äta.
Till  förrätt ska jag äta typ räkor i vitlök m.m, huvudrätt fläskfilé med mandel, tomat, bacon och champinjonsås och till effterrätt vaniljglass med grädde och chokladsås. Mums!
Det finns bara ett problem nu, och det är att jag inte alls är hungrig nu... Det är ett dåligt teckan, och för er som undrar, så var det alldeles för mycket vitlök i guacamolen igår...
Har sjukt ont i magen... Har fått det av mamma, för mycket stark vitlök ger magont... Helt onödigt, men så är det! Men  det är skitirriterande!
Men nu ska vi inte klaga, jag tål det åtminstone och tycker att det är gott!
Ja, i alla fall, vi sska ut och äta ikväll, sedan får vi antagligen åka hem till mig igen, för klockan nio imorgon bitti, ska jag befinna mig i Södra Sallerupskyrka, för att sjunga i en gudstjänst klockan tio... Kommer vara helt galet slut, och inte ha någon sång röst kvar... Men det är i alla fall jättefina Iona sånger som vi ska sjunga! Det är enkla sånger med enkla texter och melodier, som är korta, som man sedan bara upprepar om och om igen. JAg blir glad varje  gång vi ska sjunga dem! Man lär sig dem så snabbt, och det låter underbart!
Så det ska nog gå bra imorgon!
Kankse borde ge fiskarna mat?
De har redan varit vakna sedan klockan sex, så de är vana vid att få frukost vid lite i sju... de simar uppe vid matningsluckan, så jag tror att de är medvetna om vilken tid det är...
Frågan är om jag orkar att gå upp nu, eller om jag ska låta dem vänta tills jag ska gå upp på riktigt...
Nä, så elak kan jag inte vara! De får mat så fort jag skrivit klart, och det tror jag att de klarar!

Ja, då vet ni ju lite vad som ska hända i mitt liv idag, inget revolutionerande, men det är min lördagsverklighet, och jag gillar det!
Hoppas att ni som läser det, fick en längre sovmorgon än jag, och att ni är piggare!

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: Petra ♥

svar: tack så mycket!! :)

Fin blogg du har!

2009-09-26 @ 09:38:35
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Malin - Hockeyfruga

hhi! ååh jisses va gott räkor i vitlök lät ;) kram

2009-09-26 @ 09:52:28
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0