Fredagskväll hemma

Nu har vi ätit tacos, hela familjen... Eller jag, mamma, pappa, Malin, Richard och Matilda, vi var lite fler än vanligt...
Var jättegott, men guacamolen blev verkligen inte bäst... Avokadon var sjukt omogen, och var stenhård, så guacamolen blev grynig och besk... Fick ha i mycket creméfraiche och olivolja, för att den ens skulle bli lite krämig...
Men det var i alla fall skönt att felet inte berodde på mig, utan på avokadon!
Den smakade i alla fall okej, och blandade man den med alla grönsaker och köttet, så smakade den faktiskt riktigt gott!

Nu sitter vi i soffan och kollar på Dobbido... De spelade precis Fredrik åkare med Cornelis Wrejswik, och jag älskar den låten, så nu är min fredag gjord, och ännu bättre blir det, när vi nu strax ska äta glass... Daimglass, Stratacelli och krossad choklad! Riktigt mumsigt!

Fasen, jag luktar bara vitlök! Fick nog i lite mycket i guacamolen, för att få den att smaka okej...
Äsch, tur att Richard också åt av den så att han inte känner det... Då skulle jag faktiskt tyckt synd om honom...

Efter Dobbido, ska vi nog se IDOL, eller Morden i Midsomer... Får se vad vi orkar, men nu är det dags att fika, med det mamma varit supergullig att ha tagit in i vardgasrummet framför TV:n.
Min mamma är så söt, även om hon tjatar ibland, men det gör väl alla mammor ibland!

Puss och kram

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0