Mitt bok-jag

som läsare är jag; Jag är verkligen en sådan bokläsare som väljer ut böcker efter omslag och titel! Har inte framsidan eller titeln fångat mig, så skiter jag i den boken...
Jag vet det låter skitdumt, och min svensklärare sa att jag missar många bra böcker på grund av det, men jag har kommit fram till att de flesta böcker med en framsida/titel som jag gillar brukar vara superbra!

 

som bloggare är jag; Jag delar med mig av min vardag... Inte allt, men mycket! Lever kanske inte det mest fasionabla livet mitt i centrum, men det är mitt liv, och jag lever det på mitt viss, med familj, vänner, pojkvän, pyssel m.m...
Visst sedan händer det ju att det blir lite mode och smink, men det är inte mina största intressen...
Fick just en idé... Skulle kanske börja ha snabba och korta recensioner om böcker jag nyligen läst... Alltid kul att ge andra tips om bra böcker!

 

senast lästa bok: Grepet av Bodil Mårtensson. Riktigt bra bok, men rekommenderar verkligen inte den till någon som är lite halvskraj för havet eller djupt vatten...
Har själv svårt för det, så jag har bestämt mig efter att ha läst boken, att aldrig bada själv i havet, och aldrig i djupare vatten än till höfterna, och vattnet måste vara klart utan tång!
 

senast påbörjade bok; Rebeccas blod av Bodil Mårtensson, men även Lisa Marklunds senaste som jag inte kommer ihåg vad den heter...

Rebeccas blod är riktigt bra, det lilla jag har hunnir läsa, men Marklunds var lite för blodig och inte lika tilltalande, men ska komma igenom den!

 

senast köpta bok/böcker; Senast köpta bok blir i så fall Liza Marklunds och en bok om maten(han som skriver om allt farligt i den maten vi äter, typ sanningen bakom de stora matindustrierna).
Matboken hade jag letat efter länge, så blev sjukt glad, och Marklunds var mer ett impulsköp, för att jag gilla framsidan och titeln!

 

favoritdeckarförfattare; Jag har precis upptäckt deckargenren faktiskt... Visst har man läst böcker som varit lite deckaraktiga, men det har mest blivit fantasy och romantiska böcker, men sedan jag hittat Bodil Mårtensson är jag fast!
Gillar hennes sätt att skriva och det är lite lagom, inte för rått och inte för mesigt!
Det var egentligen en slump att jag började läsa hennes böcker... Pappa har de flesta hemma, och jag har sett dem flera gånger runt om i lägenheten, men en dag när jag skulle in och bada hitta jag ingen bra bok, och då låg Grepet framme, och så började det...

 

jag läser allt av; Sophie Kinsella, Katarina von Bredow, Bodil Mårtensson m.fl... Har inga direkta favoritförfattare, utan läsare det som trillar framför mina fötter vilket gör att det varierar mycket!

 

jag läser helst inte [genre/författare]; Vet faktiskt inte... Läser som sagt ganska blandat och gillar det mesta!

 

vid hyllan för fackböcker letar jag; biografier är ju alltid kul och intressant... men brukar inte vara där och leta^^

förutom svenska läser jag gärna; Läser i omgångar lite på engelska och även på tyska(var dock alldeles för länge sedan, men ska ta tag i det igen!). Men föredrar helt klart svenska! Att läsa för mig är att slappna av och låta hjärnan vila på ett avslappnat plan...

 

högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger; Ja, Bodil Mårtensson, men även de böcker av Sophie Kinsella och Katarina von Bredow som jag inte har!

högst upp på min bok-önskelista just nu står; Alla Katarina von Bredow böcker som inte verkar finnas mer än i meritförteckningen över tidigare skrivna böcker...

 

när jag går på antikvariat letar jag alltid; Tror aldrig jag varit inne i ett... Eller jo det har jag, många gånger^^ Esset vid Nobeltorget... Jag brukar bara kolla, och hittar jag något så är det bara bonus!

Nu vet ni lite mer om mitt bok-jag!

Puss och kram

Therese


Kommentarer
Postat av: Hanna

Allt är bra med mig ;)

Vad ska du göra ikväll ? :D

2010-02-12 @ 15:39:39
URL: http://hannasfoto.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Vår klass ska hålle i ett disco för klass 1-3 ;D

2010-02-12 @ 15:41:59
URL: http://hannasfoto.webblogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

oki får jag göra det någon dag

2010-02-12 @ 15:49:00
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

JAg ska bli ett år äldre vara med killen.Själv då?

2010-02-12 @ 15:58:07
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: ElinStenberg

Har du lust att test göra en åt mig ? :)

2010-02-12 @ 16:52:27
URL: http://ehliiiin.blogg.se/
Postat av: Sameh

:)

2010-02-12 @ 23:38:04
URL: http://zaibi.blogg.se/
Postat av: Madeleine

HAH, jag är likadan när jag väljer bok.

2010-02-13 @ 00:43:37
URL: http://Principessan.se
Postat av: Annster

Jo det gör man ju :)

2010-02-13 @ 04:39:02
URL: http://annster.se


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0