Inga vargar i Skånes Djurpark längre...

Vet inte om ni hört det, men i lördags rymde en del av vargflocken som funnits i Skånes Djurpark, och vandrade fritt i parken.
På grund av de andra djurens säkerhet, och risken med att vargarna skulle ta sig ut ur Skånes djurparks inhängnaden var de tvugna att avliva alla djuren. Anledninge till det var att man skjutit alfahonan, och utan flockens alfapar fungerar inte flocken som den ska.
För mig känns det helt overkliget!
Richard och jag var där uppe i tisdags (5/1), när de kommit ny snö och gick en runda. Det var typ vi i hela parken, och då låg vargarna precis framme vid stängslet, och det var en superhärlig upplevelse att komma dem så nära.
Så igår(söndag) fick vi reda på att vargarna rymt först i torsdags, och sedan då i lördags, och nu finns ingen av de tolv vargarna längre...
Vargarna har alltid varit ett av mina favoritdjur, och varit ett av de djuren jag alltid velat titta lite extra på...
Och nu finns de inte längre!
Känns så tråkigt att de fick avliva alla djuren, men det blåste kraftigt i lördags, så de hade inte kunnat bedöva dem...
Många har dock reagerat på hur de hanterade besökarna i parken. Enligt en intervju Sydsvenskan har gjort, så hade många frågat djurskötarna vad som hände, men inte fått något svar...
Rätt eller fel?
Enligt alla experter så var vargarna aldrig en fara för människorna som befann sig i parken eftersom de är männsikoskyga...
Kan ju bara säga att jag hade blivit lite skraj om jag såg en varg komma gående lös inne i skogen... Det är ju inte det man förväntar sig liksom...
Nä, men det som känns så konstigt är att när vi var där i tisdags var allt lugnt, och lite egoistiskt sätt, så är jag glad att det inte hände då... Sånt får hända när man inte är helt ensam, får då känner man sig inte lika utsatt och utelämnad.
Ensam är inte alltid starkast!

Nä, nu finns det inga vargar kvar, så nu får man hitta ett annat favoritdjur...

Puss och kram

Therese 

Kommentarer
Postat av: Tobias

håller med dig :) den var sjukt snygg!

2010-01-11 @ 13:20:20
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Men precis, hur oskönt som helst :P

2010-01-11 @ 14:02:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0