Svar på Patricias fråga om hur man kan tjäna pengar på sin blogg

Patricia om En ledig onsdag varje vecka?:
Det låter ju alldeles toppen! Har själv också tänkt tanken.

Jag undrar också om du möjligtvis vet hur man kan tjäna pengar på sin blogg? Jag skulle uppskatta om du skrev min kommentar som en inlägg, så att jag slipper leta upp ditt svar på kommentaren.

KRAM PATRICIA
IP: 94.254.29.98

Svar till Patricia:

Först vill jag bara säga att jag alltid(om jag kan svara) går in på den personens blogg/mejl och svarar där. Gillar inte att svara bland mina egna kommentarer, känns så löjligt.

Nu till din fråga, jag själv tjänar inte ett röttöre på min blogg, men det finns massor av sidor som du kan tjäna pengar på.
Många av dem går ut på att du blir medlem, och sedan väljer ut en viss typ av reklam, och sedan lägger upp det på din blogg.
Jag var medlem ett tag på doublenet.se och la upp lite reklam som jag kände för, och sedan tjänar man ihop pengar på att folk kanske trycker på ikonen och kommer till annonsörenssida, eller så måste de sälja något för att du ska få en viss summa.
Tyvärr krävs det att man är en lite större blogg med en hel del trafik för att tjäna pengar(mer än femtio kronor), åtminstone på doublenet.se, vilket i övrigt är en bra sida med många olika reklamer att välja på.
Tyvärr kan det vara lite störigt som bloggläsare om det ligger supermycket reklam i hela bloggen, men det är ju en smaksak, och det går att smyga in reklamen snyggt i sin design om man nu kan det.

Annars är nog mitt bästa tips att söka på typ google.se på reklam på blogg/annonsera på blogg och se vad du får fram.
Det finns många företag som har sådan tjänster, så det får bli mitt tips till er som vill tjäna lite pengar på er blogg.

Men i det stora hela handlar det mest om att ha en hel del besökare, som gör sidan populär och ökar bloggens trafik.
Men testa er fram, det kanske finns andra sätt att känna pengar på sin blogg? Jag är som sagt inte så insatt, och har inte själv någon reklam som jag tjänar pengar på. Stödjer bara cocoo.se för att hon har så sjukt coola smycken!

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: Maj

Neä! :/ men börjar skolan snart så jag får väl massa annat att tänka på!

2010-01-08 @ 15:51:19
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Piinky - a story about a girl

Ingenstans vet inte varför de blev en länk haha xD



Kram

2010-01-08 @ 16:06:28
URL: http://piinkys.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Tack så mycket!

2010-01-08 @ 18:29:59
Postat av: Lina

Fin header du har =9

2010-01-08 @ 21:59:32
URL: http://alexlina.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0