Mysig fika igår

God morgon världen! Vilken underbar dag! Säg vart går färden...?!

Hej hopp allihopa! Torsdag idag, tröttare än någonsin, men ändå på bra humör! Vädret är grått och segt, men idag skiner solen på mig i alla fall!
Kan ju inte lova hur länge det håller men en liten stund måste vara bättre än ingenting!
Gick ändå och la mig ovanligt tidigt igår, men är man trött så är man...

Hade i alla fall en riktigt trevlig kväll igår! Mötte upp Hanna på Entré vid halv fem, tog oss upp på tredje våningen för att äta en bit mat.
Extremt lätt att få lite beslutsångest där uppe eftersom det finns en del matställen att välja på, men vi valde en asiatiskrestaurang och beställde in stekta risnudlar, med kyckling, ägg och grönsaker! Riktigt mumsigt måste jag säga, även om Hanna tyckte att jag var extremt långsam... Tycker själv att jag äter ganska snabbt, men inte igår tydligen.

Fanns mycket att prata om så mer än en gång svalde jag halva nudlen och halva fanns kvar i munnen, kan meddela er alla att det är en mycket skum och kittlande känsla i halsen, men roligt hade vi i alla fall tillsammans!
Vi konstaterade även att sofforna vi satt i var sådana soffor som man klibbar fast i om man är barbent och det är lite varmt, att 13 nog är ett turnummer i år, att vi är lyckligt lottade som har jobb och att vi har kul tillsammans!

När även jag lyckats äta upp, bestämde vi oss för att gå en runda på Entré och se om det fanns något kul. Blev lite olika klädesaffärer, bland annat Vila(fanns mycket snygga shorts, som likande de som jag köpt på Gina Tricot), H&M, Bik Bok(mycketsnygg tröja med bling på axlarna), men även Akademibokhandeln, Intersport och annat smått och gott!
Vi var även på jakt efter ett spraybalsam som Hanna behövde, men det fanns ingenstans...
Även om vi inte köpte något hade vi kul, och efter vår lilla fönstershopping tog vi en fika på Mormors bageri på nedervåningen.
Hann även inom Cervera och tittade ut lite saker som jag kommer att önska mig när jag fyller 20 år.
På Mormors Bageri var det ganska lite folk, men en del kakor att välja på! Tycker alltid att det är supersvårt att välja vad jag vill äta, eftersom allt ser så gott ut! Men till slut lyckades jag välje en vaniljbulle med saffran, och en festis med smaken ananas/passion. Rikitgt god faktiskt!

Vi valde att sätta oss vid ett fönsterbord, och utanför hade de alla utebord och stolar, och under tiden som vi satt där fick vi beskåda de anställdas kamp med att försöka kedja fast alla sakerna i varandra!
Kan lova att det var väldigt intressant! De snurrade kedjan på flera olika sätt, och ändå blev det inte bra! Till slut hittade de ännu en kedja, men då var den nästan för lång, och så fick de snurra vidare.
Precis innan vi gick, eftersom de snart skulle stänga, tror jag att de fick rätt på kedjorna och möblerna, men då hade de nog hållit på i ungefär en timme.

När vi sedan kom ut från Entré började det komma lite regn, och inte blev det bättre när vi båda två insåg att vi precis missat våra bussar!
Hanna hade åtminstone turen att kunna ta en annan buss hem, men jag fick vänta i tjugofem minuter, men det gick bra i alla fall!

Kan lova att jag hade en riktigt trevlig kväll, och vi har redan bestämt ett nytt datum då vi ska träffas! Blir den 24 jul(i) och då ska vi antagligen se Sunes jul och baka pepparkakor(om vi hittar deg) bara för att då är det cirka ett halvår kvar till julafton, och så har ju juli jul i sig!
Kommer säkert att bli en underhållande kväll!

Vad ska du göra idag?

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: ELIN

svar;vet faktiskt inte :P dudå?

2010-06-10 @ 09:43:38
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: ELIN

svar;blir det för film då?

2010-06-10 @ 09:54:31
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: simone

Det låter verkligen som en tooppenkväll med fint sällskap :D

2010-06-10 @ 10:03:18
URL: http://fattybom.se
Postat av: Josefine

okej ;D vad jobbar du med?

jag har mest legat hela dagen! blä. är less nu!

2010-06-10 @ 10:04:07
URL: http://pinksnow.blogg.se/
Postat av: MATILDA

idag ska jag jobba ! :( och du då? :D

2010-06-10 @ 10:13:03
URL: http://lbm.blogg.se/
Postat av: dilara

heeej fett fin du är <3<3<3

2010-06-16 @ 16:19:36
URL: http://diloslife.blogg.se.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0