My day yesterday, and my day today

God morgon alla underbart fina!

Fredagen är här igen, och den här fredagen blir det studentfirande! Ska verkligen njuta av den här dagen precis som jag gjorde för ett år sedan då jag själv sprang ut!
Dagens studenter har i alla fall tur med sitt väder, när jag tog studenten hade vi sol hela dagen, fram till utsparken började... Då började det regna, men när vår klass sprang ut blev det uppehåll, och vi klarade oss nästan hela vägen hem... Cirka 500 meter innan vi kom fram till lokalen öppnade himlen sig, men det slutade lika snabbt igen, men lite blött blev man, men kul var det!
Men idag ska Michael få fira sin student, och jag håller tummarna för att vädret håller i sig!

Igår blev en ganska bra dag!
Solen sken och det var ganska varmt, det blåste en del och det gjorde det lite kyligare, men ändå mycket skönt försommarväder!
Som jag berättade igår letade jag efter en klänning i onsdags, så igår lät jag jakten fortsätta! Ringde runt till alla Malmös H&M:s butiker men ingen visste om de hade den eller inte... Så vi åkte runt och letade och på H&M:et på Hansa hittade jag en! Men i storlek 44... Jag tror att storlek 40 skulle sitta perfekt, men att 42 skulle kunna funka... Men jag ska ju ärligt säga att jag övervägde 44:an... Om jag stod stilla, höll armarna intill sidan och höll mig så, skulle det kunnat funka! Men jag lyckades sansa min knasiga hjärna, och lät den hänga kvar! Man kan ju inte stå still en hel kväll med armarna längs sidorna! Tänk er bara hur det skulle se ut när jag skulle äta...
Men det var vemodigt att gå därifrån, speciellt eftersom vi fick reda på att de haft tre klänningar när de öppnade för dagen, men de visste inte om de blivit sålda eller bara hängde på en annan plats... Så idag ska pojkvännen ringa dit och höra om de hittat någon...
Håller tummarna, men har inga förhoppningar... inser väl att det är kört...

Men jag hittade i alla fall lite annat kul! Saker som jag inte alls planerat att köpa, men som bara lockade mig något enormt!
En trenchcoatskjol från H&M, ett par beiga cityshorts från Gina Tricot och ett blått stort linne från Monki, kände mig mycket nöjd, och dessutom var två av sakerna på rea! Toppen liksom!

Efter min shoppingrunda, åkte vi ut till Prästgården för att ha avslutningsgrillning på KU. Blev pasta sallad, nypotatis, grillade korvar och sallad, och det var väldigt gott!
Berodde kanske också på att man var så jäkla hungrig eftersom middagen först var klar vid halv åtta... Men vi hade supertrevligt, och det är det viktigaste!

Så idag hoppas jag på en lika trevlig kväll!

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: karin

Det var synd att jag inte kunde komma igår :( men mådde inte alls bra så mamma sa att jag inte fick!

Härligt att ni hade trevligt ändå!



Fin bild!

SV: ja det var kul :D

2010-06-04 @ 11:50:24
URL: http://beliveinme.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Nova

vad gör du idag? =D

2010-06-04 @ 11:54:00
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/
Postat av: ELIN

svar;Skönt att höra

2010-06-04 @ 11:59:23
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: karin

SV: ja det är ju sant :)

haha, tackar jag för!

Själv kollade jag på dvden från min dansuppvsinging (A) fick hem den igår!

Kram

2010-06-04 @ 12:30:28
URL: http://beliveinme.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Vilken fin bild på dig! ÄR det en sån där "modell för en dag"-grej? :)



Hoppad du hittade något fint att ha på dig!

kram

2010-06-05 @ 09:14:16
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Julia<3

sv. är klänningen från gina tricot? (:

i så fall har jag en likadann, fast den är beige ;) !

2010-06-05 @ 12:22:18
URL: http://gommianka.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0