Tjejdag 22/10 del2: Tjejkväll med "hemlig" gäst

Nu kommer del 2 i min lördag!
     Efter allt sminkande på Make Up Store, begav Pernilla och jag mig till Ica Maxi för att inhandla kvällens middag, fondue och chokladpuddning.
Eftersom vi inte hade någon handlelista blev det en del springande fram och tillbaka i denna affär, och stundtals såg vi nog mest ut som yra höns!
     Men vi blev klara till slut, och fick med oss allting som vi behövde... Då klantade jag mig rejält, genom att dunka huvudet i bagageluckan... Ingen skön upplevelse, och nu efteråt har jag en liten bula och en öm panna... Typiskt mig!
All mat hamnade i alla fall i bilen, och vi tog oss till Ön för att hämta den första av blomsterflickorna, Malin, som blev kvällens "hemliga" gäst, eftersom de andra två inte visste att hon skulle komma.
Det blev ett kärt återseende, när vi väl hittat dit, och en hel del uppdateringar sedan skolan slutade i maj.
     Vi packade in oss i bilen och tog oss hem till Pernilla för att förbereda all mat... Väl där lyckades jag dunka huvudet i bagageluckan...Igen, när vi packade ut maten!
Jag brände i alla fall inte fingrarna när jag lagade maten, eller spillde ut något över hela golvet, eller orsakade någon annan olycka, så utöver bagageluckan gick det riktigt bra!
     Vi blandade såser, gjorde eget vitlöksbröd, fixade sallad, skar kött, dukade, blandade drinkar och ordnade allt som behövdes till fonduen.
     Så blev klockan sex och de två andra blomsterflickorna, Jeanette och Emma, kom med bussen och det blev ännu ett kärt återseende! 5 månader är en lång tid, när man tidigare träffats nästa varje dag...     
     Det blev en riktigt trevlig kväll med skratt, skvaller, god mat, gott vin, goda drinkar, chokladpudding och lite Wii-spel!
     Hur såg din helg ut?
                                 

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0