Kommentarer från ett barn

Var ute och gick nu i veckan i det fantastiskt fina sensommar-/höstvädret, och gick inom en av närbutikerna där jag bor, för att hämta ut ett paket på posten. Jag mötte då en pappa och två små barn, en pojke på kanske 3-5 år och en liten flicka på 2-4 år på varsin cykel, och precis då vi möts går vi förbi parkeringen, och den lilla pojken säger,
     - Pappa, varför lyser bilarna?
och pekar på bilarna som står parkerad, syftar på lacken som lyser/blänker i det starka solljuset, och pappan svarar på danska,
     - Det är för att det finns små gnistrande saker i bilarnas lack, som får dem att lysa när solen skiner på dem(översatt till svenska).
     Fick ett sådant fånigt leende på läpparna när jag hörde deras lilla dialog, över hur söta frågor, ord och kommentarer man kan få från ett litet barn.
Det är sådana små saker som jag hoppas att jag själv ska minnas när jag själv en dag får barn!
     Har du ett barn i din närhet(eller dig själv) som har kommit med en rolig, söt eller knasig kommentar/fråga som du minns?




Kommentarer
Postat av: MALIN SUNDIN [FOTOGRAF]

älskar när solen tittar fram sådär!



RE: tack vännen :) vad gör du för skoj?

2011-09-19 @ 09:17:02
URL: http://malinsundin.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0