Smoothest chocolatemousse

Igår var det en liten födelsedagsmiddag i stugan, och som alltid vill man bjuda på något gott som alla tycker om...
Valet föll på choklad, något som aldrig brukar  bli fel, och vad passade då bättre än att testa ett nytt recept på chokladmousse?
Det var enkelt, och det blev gott... Väldigt gott!
Igår serverade jag den med färska svenska jordgubbar, men idag när det skulle fotograferas fanns det inga "gubbar" att tillgå, så Herr Nektarin fick rycka in, och inte blev det fel det heller, så frukt eller bär till är ett hett tips! Och någon kula sorbet... Hallon och mango, var inte fel, och kanske ett gott havreflarn till...
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: sabina mammastårtor

jag hittade min inspiration på pinterest finns massa olika recept.:) de blev jättegoda.. smakade som pannkakor faktiskt:) hur har du gjort ditt inlägg så fint?

Svar: Aha, den sidan har jag inte besökt, kanske något som jag borde göra:) Tar bilden som jag vill ha den, och sedan redigerar jag(om det behövs) i photoshop och lägger in text=) hur enkelt som helst=)
Therese

2012-06-28 @ 22:20:34
URL: http://www.mammastartor.blogg.se
Postat av: Linn

Jag har faktiskt aldrig gjort egen chokladmousse, men det låter ju jättegott! Vad fint du har presenterat receptet också, som en kokbok :-)

Svar: Inte jag heller förrens i onsdags;) Och det var riktigt enkelt, och himla gott! Rekommenderar dig starkt att testa=) Det går inte att misslyckas=)
Therese

2012-06-29 @ 13:58:34
URL: http://lyckoland.blogg.se
Postat av: Linn

Jag har faktiskt aldrig gjort egen chokladmousse, men det låter ju jättegott! Vad fint du har presenterat receptet också, som en kokbok :-)

2012-06-29 @ 13:58:36
URL: http://lyckoland.blogg.se


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0