Årets första besök på Malmöfestivalen 2013

Igår var det dags...
Årets första besök på Malmöfestivalen!
Vädret under dagen var inte det allra bästa, men när jag blev upphämtad på jobb sken solen och knappt ett moln på himlen kunde ses...
Perfekt festivalväder!
Ganska mycket folk, lite trångt, matos som virar in Gustav Adolfs torg i sitt täcke, och musik från vart och vart annat gathörn... Lycka!
Vi började på Gustav för att få i oss lite mat, och nu har jag ätit årets burrito. Lika god som vanligt, så jag var både mätt och nöjd!
Därefter drog vi oss mot Stortorget... Men på vägen passade jag på att kika i de olika stånden för att se vad som såldes i år. Mycket är ju det "gamla vanliga", med berlocker i tygband att ha runt halsen, armband med olika namn,  peruker, stickade mössor och annat bjäfs... Men så har vi min favoritgata, Skomakaregatan (mellan gågatan och Lilla torg). Det är liksom hantverksgatan... Där säljs egengjorda smycken i silver, tenn, guld, hemgjorda skålar, egenkokt sylt och massa annat kul! Mycket av grejorna hittar du inte någon annan stans, och det är lite kul. Blev tokkär i ett av stånden som sålde smycken i mässing i former av löv, sländor, skalbaggar m.m, blev fast där ett tag innan vi fortsatte till Stortorger för att se en av kvällens "shower", RIX FM FESTIVAL, för den vill man ju inte missa. State of drama, Emmelie de forest, Måns Zelmerlöv ( premiärsjöng sin kommande singel; så bra!!!), Oskar Zia, Eric Saade (kan småtjejerna skrika högre?!), Anton Ewald, Ulrik Munther, Behrang Miri (Malmö ikon/rappare) och ljuvliga Loreen!
Stortorget var i extas under hela kvällen, och jag kunde bara le! Med solen i ryggen, ett folkhav framför mig och bra livemusik, så visar sig Malmö från sin bästa sida! 
Men musiken tar slut och vi lämnade Stortorget, och drog oss mot hantverksgatan, för nu skulle jag ha skalbagge-örhängena!
Det blev en i oxiderat silver och en i mässing, så coola! Och givetvis köpte vi churros med kanelsocker... Smaskigt!!!
 
En mycket trevlig kväll på festivalen med familjen!
Skulle gärna stannat kvar och sett Ansiktet vid 23:45, men efter att ha stått och jobbat hela dagen, var jag ganska trött, så en film hemma med hembakade kladdmuffins lockade lite mer...
Men är nöjd, och vi kommrr garanterat åka ner fler kvällar denna veckan, finns ju fler aryister man gärna vill se!

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0