Som om jag vore 4 igen...

Kan väl säga att jag har oddsen emot mig...
Vädergudarna har satt sig på tvären, och idag fick jag veta det med besked!
Vaknade vid sextiden imorse av det lät som om himlen höll på att trilla ner, ett öronbedövande dån...
Ett monsunregn som hette Duga och lite åska på det, finns bättre sätt att vakna på... Åtminstone om ni frågar mig.
Dessutom var det kallt, endast 14 grader, så rått var bara förnamnet!
Men man ska inte klaga, på med strumpor, tjocka leggings, en mysig fleccefilt och en kopp thé löser det mesta...
Så satt vi, mitt hjärta och jag, tills vi tröttnade på smattret mot taket.
I en liten molnlucka vågade vi oss ut ur stugan, och utrustade med gummistövlar och paraply tog vi oss ut i de vattenfyllda gångarna.
Alltså, det är något magiskt med vattenpölar!
Man vill ju bara hoppa i dem, och låta vattnet stänk till höger och vänster och känna sig lite barnslig, så det var precis vad jag gjorde!
 
Ni ser lyckan?! Kände mig som en lycklig 4-åring...
Plask plask!!!
Ibland krävs det så lite för att se lite ljus i tillvaron och njuta lite extra av livet...
Det är ju det lilla som gör helheten!
 Så ut och plumsa i vattenpölar och känn er som barn på nytt! Det skulle vi alla må gott av... Och kom ihåg, våta skor går att torka och smutdsiga kläder att tvätta...

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0