Sommarn...? Hallå!?

Ja, hallå!!!
Vart tog du vägen?!
Ena dagen sken solen från morgon till kväll, inte ett moln så långt ögat kunde nå, ljumma brisar, termometern visade 25 grader plus och inte kunde vi ana att det skulle sluta så fort...
I nästa sekund rullade regn-och åsktunga moln in, solen gömde sig där bakom, ljumheten försvann och ersattes av ett kyligare slag och temperaturen sjönk... 
Nu hör jag nog lite dåligt...! Var det någon som viskade? Hörde jag ordet...höst...? Nej! Nej! Nej!! Jag vägrar!
Vi har inte ens nått mitten av augusti, så jag är inte redo för långa byxor, hela skor och strumpor, långärmade tröjor och sjalar, regn och rusk...
Nä, ge mig ett par veckor till med sol och värme, bad och glass vid havet och långa ljusa sommarkvällar i tunna klänningar och sandaler...
Hösten och vintern blir så lång annars!
Vinden sliter i husknutarna, träd och buskar böjer sig för de starkare krafterna och jag kurar upp mig med en filt i stugans uterum och hoppas på bättre väder... Tyvärr ser det inte lovande ut, ser mörka moln vid horisonten...
 
Jag är väl typiskt svensk, allt detta prat om väder, men det skiftar ju från minut till minut och jag kan inte bli annat än fascinerad!
Kontentan av allt är väl att jag önskar mig lite sommar till... Få putta undan höstkläderna en liten stund till i garderoben!
Vi får väl se om fru Sommar orkar hålla emot lite till mot farbror Höst, mina pengar ligger i alla fall på henne!

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0