En ledig onsdag varje vecka?

Har tänkt på en sak, faktiskt redan i slutet av högstadiet...
Tror fler har tänkt tanken...
De allra flesta jobbar ju måndag till fredag, som vilken Svensson som helst...
Och visst vet vi alla oavsett om vi pluggar eller jobbar, att veckan känns oändligt lång, redan vid slutet av onsdagen...
Kroppen har liksom redan fredag, och hjärnan har gått på helg för länge sen...
Vore det då inte toppen med en ledigdag mitt i veckan? Alltså på onsdagen?
Jag tror det vore en perfekt lösning!
Man skulle orka jobba mer effektivt, fler skulle kunna få jobb, och man hade mått bättre!
Jag märker ju bara nu att jag är piggare än vad jag brukar vara på fredagarna, och det är jätteskönt!

Vem tycker vi ska införa en ledig onsdag? 

Puss och kram

Therese


Kommentarer
Postat av: Anna Kubel

Det låter toppen! Jag röstar för!

2010-01-08 @ 14:56:13
URL: http://annakubel.blogg.se/
Postat av: Patricia

Det låter ju alldeles toppen! Har själv också tänkt tanken.



Jag undrar också om du möjligtvis vet hur man kan tjäna pengar på sin blogg? Jag skulle uppskatta om du skrev min kommentar som en inlägg, så att jag slipper leta upp ditt svar på kommentaren.



KRAM PATRICIA

2010-01-08 @ 15:31:23


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0