Det snurrar i min skalle...

Idag är en sådan dag, då jag funderar på min framtid...
     Jag har ganska nyligen avslutat en floristutbildning, och tidigare har jag gått ut gymnasiet samt jobbat i ett år, men det finns så mycket mer jag skulle vilja göra...
Många drömmar som jag skulle vilja förverkliga, men jag vet inte om jag skulle klara av det eller var jag ska börja eller om jag har råd...
     Jag skulle vilja förverkliga min dröm och utbilda mig till konditor och öppna en blomsteraffär med ett café, där jag bakar mina cupcakes och annat smått och gott...
Jag skulle vilja satsa på mina berlocker, eller sätta mig och skriva en bok, eller satsa på en karriär inom musikalbranschen!
     Jag har så många drömmar, och ibland vet jag inte riktigt vilken väg jag ska välja... Vissa saker vet jag kanske att jag inte skulle klara av i längden, men allt jag vill göra får mig att tänka
"- Men var börjar man? Hur ska jag gå tillväga? Var ska jag få pengar ifrån? Vem kan hjälpa mig? Vem kan jag fråga? Vad borde/måste jag kunna/veta? Är jag kapabel att kunna genomföra detta?"
Och mitt svar blir alltid "- Jag vet inte!"
     Det finns tydligen tre typer av männsikor,
-den ena är den som ser på när saker händer.
-den andra är med när det händer, och tänker att det skulle jag också vilja göra.
-den tredje säger "- Vad f*n var det som hände?
Själv skulle jag nog säga att jag är tvåan, som ser på, men som alltid har en "ursäkt" som att jag är för ung, jag har ingen kunskap, jag kommer inte att klara av det...
     Jag är en sådan människa som helst vill veta hur det ska sluta redan innan, och vill ha svar på alla mina frågor, och ibland tror jag att det vore bättre om jag bara kastade mig ut...
Och innerst inne vet jag att jag inte är för ung, jag har kunskap, men kanske inte om just detta...
Hur gör man för att starta eget? Och vem frågar man när man har frågor som behöver svar? Klarar man sig utan utbildning vad det gäller ekonomin om man ex. öppnar en webshop?
     Och idag är dagen, då allt detta snurrar runt i mitt huvud, och inte blir jag klokare... Ibland får man för många svar när man söker på internetet, och ibland hade få, men bra svar varit 100 gånger bättre!
     Har någon av er läsare tagit steget att starta eget, och hur gick ni tillväga, och hur funkar det?
               


Kommentarer
Postat av: Frida

Citron och jordgubb blev det för oss :D

Ni då? :D

2011-09-26 @ 17:55:06
URL: http://fridamarianorman.blogg.se/
Postat av: C O L O R S P L A S H

Fin bild :D



SV: ja hon är grym! :D



Ok, tack, de ser jättegoda ut :)

2011-09-26 @ 18:15:12
URL: http://colorsplash.blogg.se/
Postat av: Karin

SV: okej!

Men inget av det jag såg gillade jag. men alla är vi olika!

Hur är det med dig denna måndag? :)

2011-09-26 @ 18:19:08
URL: http://beliveinme.blogg.se/
Postat av: Linda

tycker samma:D

2011-09-26 @ 20:56:59
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0