Vi mötte räven i Arlöv

Blev en spännande väg hem från simträningen nu ikväll...
Det var Malins tur att köra hem, eftersom jag kört dit, och hon valde att köra det lite längre, men lugnare håller genom Arlövs industriområde.
Så där kommer vi, hon och jag, i vår vitbeiga Volvo lyssnandes på Veronica Maggio och glatt skrållande, om än lite trötta efter passet... och då!
Jag tittar upp på vägen, och ser... Ja, vad är det egentligen jag ser?
Hjärnan går på högvarv och kan inte riktigt koppla ihop 1+1, men till slut kopplar hjärnan vad ögat ser, och jag skriker lite panikslagen,
     - En räv, en räv, en räv!
Men inte händer det mycket... Vi fortsätter att närma oss, och paniken stiger inom mig!
Vad gör vi om den springer ut, och om vi är för nära?
Och när vi är kanske tio meter ifrån den får jag äntligen ur mig ordet,
     -BROMSA! Du måste bromsa!
Och där och då ser även Malin räven, och trycker äntligen på bromsen, och jag hade varit i samma sits om jag kört, men hade den räven bestämt sig för att springa ut just då, hade det inte funnits någon räv mer...
Och kanske var det också det den kände...
För precis när vi börjar bromsa och är alldeles för nära, ser jag hur den rör sig och tänker: "-Helvete! Nu springer den!", men till min stora förvåning, tittar den upp mot oss, och tar två steg tillbaka in mot vägkanten, och hamnar utom fara(i alla fall för vår bil).
Och jag kan svära på att den såg ut att tänka:"-Där skrämde jag er allt, små människor! Men jag är faktiskt inte så dum som ni må tror... Man har väl listig på sin meritlista!"
     Lättnaden var obeskrivlig, och trots det var min första kommentar när vi kört några meter till,
     - Varför tog jag inte upp kameran och fotograferade den när vi åkte förbi...?!"
Typiskt en som älskar att fotografera djur på nära håll och tycker att rävar är fantastiskt vackra!
     Men den lever i alla fall, och det räcker gott 
 och väl för mig, för med en död räv på mitt samvete hade jag haft väldigt svårt att sova, men det lär jag nog ha ändå, för jag har aldrig mött en levande räv utanför en djurpark förut...
Hade ju gärna mött en under lite trevligare omständigheter, men man ska inte klaga!
                                       


                  Tryck på bilden för att komma till sidan som jag hittade via google.se och lånade bilden ifrån


Kommentarer
Postat av: Linda

söt bild:D

2011-09-20 @ 17:22:42
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0