Apelsin- och daimtårta

På systers jobb vankades det födelsedagsbarn, och jag blev tillfrågad om jag inte ville baka en liten tårta till den nämnda, och visst ville jag det!
De enda kraven(från syster) var att den fick INTE innehålla vanilj eller lime/citron, men väldigt gärna choklad! Sagt och gjort, det blev helt enkelt en skapelse med apelsin och daim!
Supersaftiga(med stor betoning på SAFTIGA!) choklad- och apelsinbottnar, med frisk apelsincurd, daim- och apelsinchokladfyllning, dekorerat med en ljuvlig apelsinfrosting, hackad daim och färsk apelsin!
Resultatet blev smaskens, och enligt syster blev den mycket uppskattad på hennes jobb! Vilket kändes extra bra, när det höll på att sluta i katastrof när jag skulle förflytta den till kakfatet...
Tårtan hamnade lite på sniskan, och ena bottnen började ge sig på kas, och när man dekorerat kan man inte bara ta tag i den, så fick försöka räta upp den med hjälp av stekspaden, och det gick!
Lite sne, men absolut helt okej, och med denna lärdomen så kommer jag aldrig att flytta över en dekorerad tårta på ett tårtfat... Det kommer jag att göra innan!
 
kram kram

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0