Brownies to die for

 
Detta var några av de godaste browniesen som jag någonsin ätit, och de som åt höll med mig. Därför tänkte jag dela med mig av receptet, så att ni också kan få prova på dem.
De var enkla att göra, och smaken gör det värt allt!
 
175 g mjukt smör eller flytande margarin
3 dl strösocker
1½ dl kakao
½ dl ljus sirap
1/4 tsk salt
3 ägg
1½ dl vetemjöl
200 g hackad vit choklad
 
100g mörk choklad
1 msk smör
 havssalt
 
Gör såhär:
1. Vispa sockret och smöret, tills det blir ljusare/vitare i färgen.
2. Blanda i kakaon, sirapen och saltet i äggsmeten, och rör om väl.
3. Rör i ett ägg i taget, och vänd till slut i mjölet.
4. Hacka den vita chokladen, och vänd ner den försiktigt i smeten.
5. Fyll en gratängform(ca 20 x 30 cm) med bakplåtspapper, och häll i browniesmeten.
6. Grädda i ca 25-40 minuter(kakan ska stelna på ovansidan, och vara något kladdig när du sticker ner en sticka i den.) i mitten av ugnen på 175 grader.
7. Ta ut och låt svalna. Smält under tiden chokladen och smöret, till en slät sås.
8. När kakan svalnat, häll över chokladsåsen och strö över lagom med havssalt, ställ i kylen för att stelna.
9. Skär i ca 35-40 bitar(detta är små munsbitar, men är precis lagom som tilltugg) och dekorera med ex vispgrädde och jordgubbar, eller lemoncurd och jordgubbar.
Mycket goda, och mycket uppskattade! 
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Neha

Muums:D

Svar: Verkligen;) De smälte i munnen=)
Therese

2012-07-01 @ 12:03:06
URL: http://nehaexponerar.blogg.se
Postat av: Hanna - Bakfnatt

Åh, choklad + grädde + jordgubbar är ju så gott =) Och mörk choklad med havssalt är en riktigt lyckad kombination!

Svar: Visst är det=) Det ger det där lilla extra som man inte kan få nog av;)
Therese

2012-07-04 @ 12:41:17
URL: http://www.bakfnatt.blogspot.com
Postat av: ☆ m a l i n .

Oh så gott!! Ska jag testa, har märkligt nog aldrig bakat brownies trots att jag är ett kakmonster som gärna bakar ッ

Svar: Då är det verkligen dags=)Dessa är hur goda som helst och allla som ätit har varit lyriska;) Lycka till!Kram
Therese

2012-07-10 @ 15:35:22
URL: http://carlssonmalin.blogg.se


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0