My hometown forever

Här kommer mina 3 guldkorn i Malmö!
Hittade en rolig nyhet från Eniro där man kan lista sina favoritställen i den stad man bor eller är uppvuxen i. Här ser ni mina tre favoriter:


Vilka är era guldkorn? Lista dem här och var med om att skapa Sveriges bästa turistguide!

1. Lite Off på Davidhallstorgg får en given plats som en av mina favoritcafeér i Malmö, med sina ljuvliga toasts och sallader, den trevligaste personalen jag träffat, mysig atmosfär och bra priser!
Har du inte varit där, rekommenderar jag det!

2. V.E.S.P.A som ligger i Västra Hamnen precis vid infarten till småbåtshamnen, har den absolut godaste glassen i hela Malmö!
Italiensk glass i högklass, och det blir bara bättre när man kan sätta sig utmed den lilla kajen och njuta i solen, och titta ut över Öresund!



3. Margaretapaviljongen är också en given plats i mitt malmöitiska hjärta, mest för att den ligger i en helt fantastisk trädgård, där man kan njuta av de mest fantastiska blommor, och har man turen att vara där på sommaren kan man ha turen att få njuta av lite livemusik/dans eller dylikt på amfiteatern, ta en fika på cafeét och gå en runda i Pildammsparken.

Detta är detta som gör att Malmö lever, och gör det till en vacker stad, oavsett vad som skrivs i nyhterna.
Malmö är god mat, vackra miljöer och musik i luften! 


Kommentarer
Postat av: Melissa - I´m not what you expected!

härlig bild.

kul att eniro fixat sån tjänst :)

2012-03-23 @ 13:39:55
URL: http://lavali.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0