My sweet cakes and I at the springmarket


Här kommer bilderna som jag lovat, och som avslöjar projektet jag hållit på med.
Det var Vårmarknad i församlingen idag, och jag erbjöd mig att baka after-eight cupcakes och apelsin/choklad cake pops som vi kunde sälja tillsammans med de brända mandlarna som kören skulle fixa.
Här ser ni tre bilder på resultatet(kommer att komma upp några bättre bilder på cake popsen), och kan säga att cupcakesen sålde slut på nolltid!
Kunde gjort 80 stycken utan problem, men denna gången hade jag bara 40 med mig i små boxar som jag tillverkat själv. Det ska ju vara enkelt att bära!
Cake popsen blev väl inte riktigt som det var tänkt från början...
Skulle haft de i ett ställ som riktiga klubbor, men igår upptäckte jag att pinnarna gled rakt igenom klubban... Inte så lyckat, så fickk tänka om och göra dem upp och ned, och de blev fina ändå!
Lite cellofan och ett vackert sidenband blev pricken över i:et.
En mycket rolig dag, men tyvärr väldigt kall... Solen och värmen försvann över natten, så stod ute och frös i 2 timmar, innan vi kunde flytta in... Men det var det värt för den goda sakens skull!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: LILLA ELIN [DRÖMMEN OM ETT BARN]

humor är ju så söta :D

2012-03-26 @ 19:00:26
URL: http://lillaelins.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0