Naturen är den största inspirationen

Igår var det en helt underbar höstdag, med hög och kalluft, och jag vaknade totalt utvilad och full av inspiration!
Tog mig i kragen och gick ut på en lång promenad för att samla material till en vacker höstbukett.
Först hade jag lite svårt att se potentialen i den vissnade solidagon, och i smällebärsbuskarna, men så öppnade jag upp mina vyer, och det mesta fick följa med i min påse.
Komplitterade med att köpa en rosa ljung(varför har man inte trädgård?!) och vackra orangea buntrosor, och precis utanför ytterdörren växte supervacker silverek, och då "lånade" jag lite blad.
Sedan stiftades allt material upp som inte hade tillräckligt långa stjälkar, nypon, röda bär, höstlöv, smällebär, vildhallon, ljung, kastanjer m.m.
Och så sattes det ihop till en bukett, och här nedan ser ni reslutatet:
Älskar hela kombinationen, och den ger så underbar höstkänsla!
Från att ha varit högst tveksam med allt material, så blev det riktigt vackert, och ännu en gång fick jag bevis på hur fantastisk naturen är, och hur mycket vackert man kan hitta!
I slutet av min runda var allt vackert, och jag började nästan överväga att gå in i trädgårdar för att plocka fina saker jag såg, men insåg mina begränsningar och lät bli!
Och en liten närbild!
 
Nu känner jag mig laddad på riktigt!
 
//Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0