Kärleksfullt hjärta

Var ett tag sedan som jag gjorde detta hjärtat, men hittade det på datorn och tänkte att ni kunde få se det...
Det är cerisa rosor (saana), ljusrosa ranuncel, mörkrosa/lila chrystanthemum, massor av murgröna och lite trädgårdsbambu.
Hjärtat var till en begravning och skulle ligga på kistan... Var lite skeptisk till användandet av bambun först, den är inte så graciös och inte jättevacker i mina ögon... Men för beställaren hade den ett väldigt värde, och för dem kvittade det hur det skulle se ut, bara den var med. Jag dog lite där... Det måste ju alltid bli vackert! Och efter lite klurande och trixande fick den böjas väldigt försiktigt över hjärtat och ut i "murgröns-svansen", därefter klippte jag ner den i mindre bitar och placerade ut lite på ena kanten  för att skapa en större helhet.
Jag ble  nöjd och ändrade till och med uppfattningen om bambun (vem kunde tro det), men det bästa var när beställaren fick se det och föll i tårar! De var mer än nöjda, och det gjorde min dag!

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0