Ibland är det riktigt härligt att leva!

Vilken dag!
Påbörjade utsorteringen i garderoben(men har mycket kvar!) och kom en bit i alla fall...
Och så var det dags att bege sig på cykeln... Det hade hunnits bilda en frostig hinna på sadeln, och vi kan ju säga att den inte var varm direkt.... Men vad gör det när solen skiner?
Blev dock lite förvånad när jag kommit en bit, det var förvånansvärt dåligt plogat/skottat på sina ställen, så stundtals var det mest kasning i kurvor och nedförsbackar, och när däcken var fulla av snö kunde det vara lite svårt att få stopp på hela ekipaget... Lyckades dock undvika utkasningar framför bilar, så var ändå ganska nöjd!
Väl framme mötes jag av en öppen dörr, en glad Loulou och ett varmt hem, vilket passade utmärkt efter den kalla cykelturen.
In i köket, baka mumsiga scones, skära fruktsallad och snacka, duka bordet och så de tre viktigaste sakerna:
- äta (nybakad scones ska avnjutas med smör, ost och marmelad/sylt!)
- snacka (om allt mellan himmel och jord)
- skratta (kanske det viktigaste av allt!)
Mätta och belåtna, satt vi kvar vid köksbordet och njöt, medans mörkret föll utanför fönstret och temperaturen dalade, och när termometern visade -9, 6, kände jag att det var dags att cykla hem för att inte frysa sönder på vägen hem!
Det var kallt, så himla kallt... Djupfrysta lår fulla av mjölksyra, stelfrusen rumpa, köldstela fingrar och näsa och öron som börjat anta en vitare nyans, men den klara himlen, den fina månen och knaret under cykelhjulen i tystnaden gjorde det ändå till en mysig tur på vägen hem...
Nu hemma, nerbäddad under en filt med en kopp the i handen framför Sveriges mästerkock, njuter jag!
Lite mer energi inför morgondagen som bjuder på jobb, och bara en allmän lycka i bröstet...
Ibland är det riktigt härligt att leva!

Kommentarer
Postat av: Josefine Bjarnolf

Lust att göra bloglovinbyte? :)

Svar: Använder mig inte av bloglovin(har glömt inlogg^^) Men tack för frågan:)!
Therese

2013-01-16 @ 23:31:23
URL: http://bjarnolfs.blogg.se
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

sv; de måste jag smaka! =)

Svar: Verkligen:) ha en bra dag/kväll:)!
Therese

2013-01-17 @ 18:13:03
URL: http://dianaosterberg.blogg.se


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0