9 augusti

Helgen är över, och det är måndags morgon igen.. Helgen har varit riktigt rolig och mysig. I lördags firade vi älsklings lillasyster eftersom hon fyllt år i juli. Vi åt super god mat, och hade allmänt trevligt. Hela kvällen slutade med att jag stickade liteoch kollade på filmen The Glasshouse, tyvärr såg jag aldrig slut den, men finns det någon som gjort det och kan berätta slutet?

På söndags morgonen var man ju allt annat än pigg. Vaknade först kvart i nio, men somnade om och gick upp först halv tolv. Kan aldrig sova så länge annars men då kunde jag...
Det blev att käka frukost, och titta lite på My sweet sixteen på MTV, riktigt löjligt program, men perfekt en trött söndag. Till slut lyckades älskling och jag ta oss i kragen och massa oss till Mobilia. Ville kolla runt lite, och när man har presentkort på Mobilia får man ju en anledning att shoppa lite.
Jag went crazy inne på H&M och köpte ett supersnyggt nagellack, Vulcanic Red heter det, och är typ vinrött med pärlemor skimmer i, riktigt sommar fräscht, fast det är rött, jag köpte två hårband, ett lilla och ett rosa(de satt ihop kunde inte bara köpa det ena), sedan blev det klämmor, en förpackning med sex stycken, med guldiga spänne  med guldiga, mintgröna och smaragdgröna stenar, och sedan två klämmor med smaragdgröna klämmor längs hela klämman, så jäkla snygga!

Vi tog även en tur in om på Cervera på Mobilia eftersom jag hade presentkort där från studenten, och jag hittade sjukt snygga glas i serien Juicy.
Jag har de guloranga glasen, 12 stycken. De hade rea på dem, fyra glas för 99 kr, och jag blev kär. de är så jäkla somriga och jag lir glad varje gång jag ser dem.
De i kassan var super trevliga, och erbjöd sig till och med att kolla att alla glasen var hela i butiken. Jag blev glatt överraskad måste jag erkänna.
Tänk om alla som jobbar i affär kunde vara så trevliga och hjälpsamma, då skulle det vara ännu roligare att shoppa i affärer.

Efter Mobilia tog vi oss till Burlöv och gick en runda där, i mumsade på varsin glass, jag som är svag för romrussin tog en kula av det och en kula med typ vaniljglass, chokladsås med någon choklad kaka i, riktigt smarrigt.
Vi gick något varv och kollade runt lite, men det blev inga direkta inköp förutom några små  grejor på Tiger. Bland annat en fotfil och två par örhängen.
Sedan tog vi oss ut till stugan, för att äta kvällsmat och fixa mina  fossingar. Satte fötterna i bad när vi kom hem, och sedan satte vi oss på en filt i gräset, och filade lite. När fötterna var mjuka och lena, naglarna klippta och filade och hela foten insmord med salva, målade jag naglarna med mitt nya nagellack. Så jäkla snyggt!
En härligt mustig röd färg, sedan fixade jag fingernaglarna med, och det blev också super.

På kvällen käkade vi hamburgare, riktigt musmigt. Efter middagen frågade mamma vad vi skulle äta i morgon på jobb, eftersom vi inte hade några rester alls från helgen, så då kom jag, räddaren i nöden, på att vi kunde ju göra pizzabullar, vi hade nämligen pizzadeg i frysen. Så klockan åtta ställde jag mig och gjorde pizzabullar. Så jäkla goda de blev, kommer att lägga upp receptet ikväll.
DAGENS OUTFIT:


Svart linne- New Yorker

Svarta shorts- Gina Tricot

Svart väska- H&M

Håret har jag i en slarvig knut i nacken, bara för att det är en härligt slapp söndag..


Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0