16/8 Flytt- och städdag...Men fina naglar!

Igår var en trött dag! Efter Timbuktus konsert kom vi inte i säng förrens kl två- halv tre, och dagen efter var man jäkligt mör, och då skulle man ut i stugan för att packa ihop sina saker, för nu är sommaren över, och det är dags att flytta hem i stan igen...
Fick nästan panik när vi kom ut där, och mamma och pappa typ var färdig packade och alla mina saker låg överallt i stugan...
Men när man väl öst ner alla kläder i väskor och påsar, så gick det egentligen ganska snabbt, om man ska vara helt ärlig..
Väl nerpackade, var det bara att kånka ut allt i bilen, och köra hem, men väl hemma så skulle ju alla grejor upp, och det var massor av tunga väskor och påsar. Kändes som om armarna skulle gå av!
Men allt kom i alla fall upp i lägenheten, men då kom nästa problem... Mitt rum är litet och det var redan stökigt, och med alla grejor som kom hem, kan vi väl säga att det inte direkt blev bättre... Det ser ut som en katastrofzon!
I alla fall det var ju bara att börja städa, och jag började med mina smink grejor, och fick ut en hel del... Lät mamma och syster ta vad de ville och sen fick resten slängas. Sedan var det dags för kläderna.. Älskling fick hjälpa mig ut med alla lådor, och jag sorterade ut saker som jag skulle behålla, som skulle kastats och kläder som någon annan skulle kunna ha.
Blev en del, men garderoben är fortfarande full med kläder, vissa som man knappt använder, men ändå inte ill göra av med, för man tror att man ska använda dem igen... Korkat!
fast jag städat allt det, syntes det inte ett dugg på rummet, så jag tömde sängen, och sedan fick det vara nog för kvällen.
Jag hade bstämt mig för att måla naglarna redan när jag städa sminkskåpet, och nu var det dags! Valde ett ljust rosa nagellack och ett genomskinligt, och pricken över i:et skulle bli sådana nagelklistermärken med rosa hjärtan.
Så jag satte mig inne i vardagsrummet i soffan, och "dukade" upp alla nagellack, filar och tillbehör, och började måla naglarna.
Först målade jag ett lager med något lack som ska stärka nageln, och sedan målade jag två lager med det rosa lacket, och sedan fäste jag hjärtanen med en pincett, och sedan blev det två lager genomskinligt naglelack, för att skydda hjärtanen.
Supersnyggt och så gulligt! Blev helnöjd!

Vad tycker ni?

När naglarna var klara bjöd pappa på vattenmelon, och sedan stickade jag medans vi tittade på friidrott.
En hel mysig kväll med familjen!

Men imorgon fortsätter städandet av rummet...

Puss & kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0