Jag är en fjäril

Klockan är lite i åtta, och jag sitter ute i vår sommarstuga. Solen skiner genom en disig morgon, och en svag bris glider mellan trädens grenar, och smeker runt mina kläder. Luften är ren och klar, och det doftar sommar, precis så som bara sommar kan dofta. Det är redan varmt i luften, och man hör tystnaden här ute på landet. Det är lugnt och fridfullt, och någonstans i någon buske eller i något träd kan man höra en fågel kvittra lite försiktigt.

Vi är på väg ut till stugan efter en natt i stan, vi har nya bullar med oss till resten av familjen, för att kunna äta en gemensam frukost innan männen ska iväg och hjälpa till med flytten.

Det vilar ett lugn här ute, och även om jag var trött för en stund sedan, börjar jag sakta komma till liv i den friska sommarmorgonen.

Himlen är verkligen klarblå, och det kommer att bli en fin dag, idag också..

I våra rabatter och krukor med blommor surrar det blomsterbin, humlor och andra småkryp, och där lite längre bort är en busk full av fjärilar.

Det är otroligt vackert så här på morgonen, en lila blomsterbuske full med ett trettiotal fjärilar. Där finns vita, där finns mörka och där finns de rödbruna med färgglada fläckar. Har aldrig tänkt på det innan, men fjärilar är nog ett av de vackraste djuren jag vet..

De har en sådan elegans, och en otroligt vacker klädnad... Om jag skulle få återföddas och fick ha en önskan omvilket djur jag skulle vilja  bli, skulle jag nog valt att bli en  fjäril. Visst skulle jag vara ett lätt byte för en fågel eller en hund..(du vet vad jag menar Ellen)men det skulle vara värt det! Jag skulle kunna flyga, och få lov att komma så nära inpå de vackraste och mest underbara blommor.

Ta var dag som den kommer uta något större problem än, vilken blomma jag vill smaska på idag?

Men just nu denna morgonen är jag nog lite av en fjäril... Jag går sakta mot en underbar stuga där jag tillbringat alla mina barndoms somrar med släkt, vänner, familj och pojkvänner. Här finns mitt liv, och denna morgonen är mina fråga bara, vilken frukostbulle jag ska börja med? Majsbullen eller den lite mörkare bulle?

Jag är brun och har en underbar cerise sommarklänning, så jag tror faktiskt att jag är lite av en fjäril när jag sitter här och bara luktar på sommaren...

Vissa dagar är sådana dagar då man bara kan njuta av allt som härligt, och idag är nog en sådan dag..

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0