Lucia på burlövsbadet


Jag berättade ju i lördags att jag varit på Luciafirande på Burlövsbadet. Jag brukar normalt sett vara extremt dålig på att lägga upp bilder men tänkte faktiskt göra det nu!

På bilderna under, kommer ni att se när simklubben Sydsim har sitt årliga luciatåg!
De börjar uppe på land, och de äldre slutar i vattnet med luciakrona och lucialinne!
Medans lucian och lillucian sitter på en flotte i vattnet!

Det är väldigt vackert, och stämningsfullt! Speciellt när det snöade i lördags!


De börjar vid kanten på 50 meters bassängen

Sedan kommer de i vattnet, och simmar i olika konstelationer

Här simmar de i en cirkel runt luciaflotten

Nere vid andra änden på 50 metersbassängen

På väg tillbaka på led

Visst är det vackert med ljusen som speglar sig i vattnet



Simmandes i ett V, med omlott effekt

Lucian och lillucian på väg tillbaka till kanten



Så här firar vi lucia på Burlövsbadet!

Puss och kram

Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0