Lucia repetition igår...

Igår på kören hade vi luciarepetition med alla körerna, vilket betyder, barnkör, juniorkör och ungdomskör.
Jag har gått lucia med denna församlingen sedan jag var nio eller tio, och jag har alltid älskat det, och tyckte vi haft hyfsad standard...
Men igår... Jag har aldrig skämts över ett luciatåg, men igår fick jag uppleva det...
Hemskt!
Det är falskt, i otakt och alla kan inte texterna...
Jag förstår inte hur detta ska fungera...
Känner mig helt uppgiven, och det blir vi i ungdomskören, som får försöka hålla upp det, men när alla andra kör sitt eget race, blir det snodd på omöjligt...
JAg förstår inte hur det blivit så här, men nu är det som det är...
Blev inte direkt på bättre humör när vi sedan inte fick sjunga Lussepolskan på lucia, för att vi fattades en kille, plus att 4 av 7 inte ville sjunga den...
Vi kunde lika gärna gjort den trestämmigt, men nu fick marioteten bestämma... Känns bara så jävla onödigt att jag övat på den som en tok för att sätta den innan söndag...
Så smått pissed var jag, och är väl fortfarande lite irriterad...

Men jag hoppas, ber och håller alla tår och tummar att körerna spottar upp sig tills på söndag!
För igår var det förfärligt!

Puss och kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0