Onsdag planer, och beslutsångest

Guten morgen!
Wie geht es heute?

Okej, förlåt, länge sedan jag prata tyska bara... Så vi börjar om från början!

God morgon!
Hur är det idag?

Idag är det onsdag! Halva vardagsveckan har gått! Faktiskt riktigt skönt! Men det hade varit ännu skönare om det redan var helg! Men nu är det onsdag, och då ska vi vara glada för det!
Ja, vad händer då idag?
Jo, från sju till ungefär fyra-fem kommer jag att befinna mig här på jobb... Sedan kommer det lilla problemet... Jag vet inte om jag ska åka på kören och sjunga, eller om jag ska åka och se syster en gång till på skolan...
Känns som om jag borde vara på båda ställena, och tyvärr kan jag inte vara på båda...
Avskyr när saker kolliderar!
Innan var tanken att mamma, mormor och jag skulle gått och sett henne en gång till imorgon, men av någon anledning bojkottade mamma den ideén... Och imorgon har jag svårt att ta mig från jobb till Heleneholm till klockan fyra... Sedan måste jag dessutom kunna ta mig från Heleneholm till Rydbergs, vilket inte gör saken bättre...
Så för tillfället har jag beslutsångest... Se syster spela teater eller sjunga i kören(där jag kommer vara enda översopran...)...
Avskyr att vara velig! Hade verkligen velat se Malin en gång till, för nu är de lite varma i kläderna sedan de hade premiär förra torsdagen, så de kommer antagligen vara mycket bättre idag!
Sedan borde jag vara på kören, för nästa helg ska vi sjunga Kristina från Duvemåla i kyrkan, och då gäller det att kunna sina saker, och inte stå där och känna sig osäker!

Aja, jag får väl fundera fram till lunch, och försöka att bestämma mig för hur jag ska göra... Förhoppningsvis löser det sig, utan allt för mycket huvudbry...

Det var nog vad som händer idag... Jo, glömde säga att jag ska följa med mamma och en av hennes väninnor ut och äta på lunchen. Ska faktiskt bli skönt att komma ifrån jobb lite, eftersom vi typ ska ha möte hela förmiddagen... Hoppas det är något intressant, och att jag hänger med i allt vad de kommer att prata om...

Men nu ska jag börja sortera ordentligt, även om det tar hundra evigheter!

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: Veronika

Veckorna bara springer förbi m,en håller med dig om att helg vore så mycket bättre just nu! Men snart fredag så bara att försöka stå ut :D

2009-10-21 @ 08:25:53
URL: http://veronikascrib.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0