Idag, saknar jag skolan...

Nu slutar man om cirka en och en halv timme! Idag är en slödag, som inte rullar på... Har kämpat med alla tråkiga listor, och jag känner mig otillräcklig som inte kan göra alla de arbetsuppgifter som ingår... Men jag har ju bara varit här i en och en halv vecka, så det är väl okej...
Ja, som sagt är det snart helg... Kommer nog inte göra så mycket... I och för sig, ska eventuellt åka till Skånes djurpark på söndag med älskling, promenera, fika och fotografera lite... det längtar jag faktiskt efter..

Idag är en sådan dag, som jag faktiskt saknar att gå i skolan... Ja, det låter kanske inte klokt, men det är faktiskt så...
När man gick i skolan, hade man olika lektioner och man satt med sina vänner hela tiden. Här får jag mest göra samma sak, just på grund av att jag inte kan så mycket än, och här sitter man i sitt eget rum, utom vid rasterna... Jag har aldrig ansett mig vara sällskapssjuk, men nu saknar jag faktiskt skolkontakt med vännerna. Man kunde sitta och småprata under lektionerna och skratta ihop, och hjälpas åt när man behövde hjälp. Visst här får jag givetvis också hjälp, men det hade varit jättekul att sitta några fler i samma rum, och kunna prata lite medans man räknar sina listor och lägger in dem. Då tror jag att det här jobbet skulle vara lite roligare...
Tänker nog bara så mycket på det för att jag är trött och vill hem... Bara en sådan sak att i skolan, slutade man olika tider varje dag, och ibland, fick man sluta mycket tidigare. Den möjligheten, finns inte direkt här... Visst, jag jobbar på flex, så jag kan jobba ihop timmar, men det innebär fortfarande att jag jobbat fler timmar än jag behövt, som nu när jag ska till tandläkaren på måndag morgon, då tar jag den tiden på flexen, och det är egentligen ganska bra.

Nä, får fortsätta jobba nu, ska bara försöka att inte somna på tangentbordet innan halv fem, för då ska mamma och jag, handla på Ica Maxi Ystadvägen, till mormor och morfar.

Puss och kram

Therese

Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0