La uppdatering

Det var ett tag sedan sist, men nu sitter jag här framför datorn och skriver igen. Känns faktiskt riktigt skönt, att vara tillbaka...
Ja, man kanske skulle uppdatera er lite om vad som hänt...?
Då kommer La uppdatering här:

I fredags var jag, älskling, syster, systers kompis, en av mina vänner och hennes pojkvän ute och bowlade på Entrés nya bowling som ligger inne på O´Learys.
Det skulle verklligen bli en kväll vi sett fram emot, men allt blir inte som man tänkt sig...
Servicen var katastrof!!! Milt uttryckt!
Vi fanns inte med i deras bokningssytem, vilket gjorde att vi inte hade något bord, så vi fick vänta skitlänge, sedan klyddade de rejält med våra beställningar... Det vegetariska fick vi beställa två gånger för den första servitrisen lämnade vår beställning till en annan, som inte lämnade den till köket... Vad i helskotta är det?!
Till slut fick vi mat, och alla var nöjda tills vi skulle betala, för då fanns vi inte i deras system igen... Höll på att bli knäpp, men vi fick i alla fall drickan och efterätten gratis. Men många var otroligt missnöjda!
Men vi hade trevligt i alla fall!

I lördags, var vi på kräftskiva, vi åt istället hemgjorda grillspett med potatissallad, tzatziki och sallad, och det var riktigt gott!!!
Lite nöjd med mig själv...!
Vi stannde tyvärr inte så länge, för folk blev så jäkla fulla jättesnabbt, så vi åkte hem och kollade på Kung Fu Panda. Varför har jag inte sett den tidigare?! Så kul ju!!!

I söndags körde vi på slö, slapp och likgiltig! Jäkligt skönt måste jag få erkänna...

I måndags åkte älskling och jag och simmade på Burlövsbadet. Vi var där vid 11, och jag simmade 1600 m. Var riktigt skönt! Och väldigt lite folk...
Alla borde kunna simma varje dag, man mår så bra efteråt!
På kvällen, började dansen på Betaniaplan, så var där mellan 20 och 21. Ny lärare, och det var prova på gång, så vi dansade inte så mycket, men det ska säker bli super!

Igår, ja då bakade jag bröd. Tre brödlimpor blev det, och så goda! Vi åt det till middagen, och idag till frukosten, riktigt nice...! Borde alltid baka bröd! Smakar mycket bättre än köpebröd...
På kvällen gick älskling och jag en runda på två timmar, och det var så skönt! För några dagar sedan var jag säker på att hösten var på väg, men igår var det så varmt och härligt att jag tror jag hade fel... Lite sommar till, tycker vi bara om (även om jag stickar på min höst/vinter halsduk)!

Idag sitter jag på Lönekontoret igen, och jobbar!
Kan ni fatta, jag är inte arbetslös längre! Riktigt skönt! Känns skön att ha något att göra på dagarna, så är bara glad, och dessutom blir det ju pengar till min utbildning!
Ikväll/eftermiddag, åker älskling, syster och jag och simmar igen någon timme, sedan blir det väl mys framför TV:n med familjen, och kanske min stickning eller, jag borde nog redigera lite bilder från helgen, och lägga upp här...

Livet leker, och solen skiner!
Ha det bra!

Puss och kram

Therese

P.S Hoppas det dög som en liten uppdatering... D.S

Kommentarer
Postat av: Josefine

Gud alltså, hur gammal är du?! Du skriver en hel roman om hela ditt liv, fastän du berättar om en liten helg. Du är väl åtminstone 18 eller något eftersom du jobbar och sådär.

Hur töntigt skriver du? Jaja, här fick du en roman tillbaka. Kram.

2009-09-02 @ 19:22:14


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0