Shopping och gamla minnen

Idag ringde klockan halv nio, och aldrig någonsin har jag snoozat i över trettio minuter, men idag hände detta. Var riktigt trött, och sängen var så skön. Till slut var älskling och jag tvungna att ta oss upp ur sängen, för att hinna byta lakan, dammtorka och dammsuga mitt rum, göra rent akvariet och hinna hem till älskling innan klockan ett. Det blev ganska stressigt, vi lyckades städa akvariet på ungefär en halvtimme, och i vanliga fall tar det minst en och en halv timme, så idag gick det undan. Sedan hann jag precis packa min väska innan vi var tvugna att köra, för att hinna hem till älskling i tid.
Vi hämtade hans bror och hans flickvän, och så bar det iväg till P-huset Anna och Hansa, för en hel dags shopping. Det var ganska mycket folk i stan, men vi tog oss till Hansa, och började shoppingen inne på MQ. Älsklings bror och jag var rörande överrens om att älskling verkligen var i behov av ett par riktigt snygga chinos, och så blev det! Ett par lite mörkt beiga, riktigt snygga på honom! Sedan tvingade vi honom att prova massor av olika tröjor.
När vi kändes oss hyfsat klara på MQ, gick vi vidare till JC för att kolla på jeans. Vi hittade några poteniella jeans, och en skitsnygg långärmad svart t-shirt. Riktigt läckert!
Här tog födelsedagspengarna slut, och älskling fick själv fortsätta med att sponsra sina kläder. Vi tog oss ner på H&M, och där blev det två snygga vita t-shirts med tryck, och en svart långärmad t-shirt och en vit, även de super snygga.
Väl klara där, bestämde vi oss för att eftermiddagsluncha på Jensens, så vi traskade dit med älsklings alla påsar, och lyckades få ett bord. 
Jag valde Jensens Ceasarsallad, och den var riktigt riktigt god! Sedan var det lite svårt att få notan, eftersom vår servitris inte verkade se oss, men när vi väl betalt tog vi oss mot Triageln.
Jag insåg att en kortärmad klänning var helt fel plagg att ha på sig, eftersom det faktiskt var ganska kallt, och det blåste en hel del... Men har man ingen kofta eller jacka, så får man klara sig i alla fall.
Men det var riktigt skönt att komma in på Triageln i värmen, och vi styrde våra steg mot H&M, där älskling köpte ett vitt och ett svart linne, att ha under de långärmade t-shirtsen.
Sedan tyckte jag att vi kunde kolla Dressman också eftersom älskling fått två presentkort där, men vi hittade ingenting direkt. Vi var lite avslagna efter lunchen, så vi gick in på Stadium, för att låta älskling prova skor. Det blev ett par Nike-sneakers. Riktigt nöjd med "hans"(mitt) val! När älskling bestämt sig för dem, gick vi runt i affären för att leta upp hans bror och hans flickvän, och hon var i full fart med att prova tröjor och linnen i ett av provrummen. Jag hittade en skitsnygg adidas väska som jag blev jättesugen på, men lyckades behärska mig, och låta den stanna kavr i affären. Så blev hon klar, älskling betalade och vi gick till McDonalds för att Hanna blev McFlurry sugen, och då tänkte jag att det var nog jag också, så det blev en McFlurry Cornetto choklad, riktigt smaskig! När vi satt där, stängde Triangeln, och vi förstod att vi skulle behöva gå en lite längre runda för att komma tillP-huset Anna, så det var bara att bita ihop och gå ut i kylan. Hanna och Micke, gick ett annat håll, så först blev vi av med dem, men så såg vi dem på andra sidan gatan, så de gick ett håll och vi ett annat. Tyvärr hann de före, men vem vet om de sprang en bit?
Vi hittade bilen på fjärde våningen, och körde hem till älskling för att äta middag. Det blev flygande JAcob, och till efterrätt blev det citronfromage och hallonfromage, supergott! Men mitt i allt var älskling och jag tvungna att köra och hämta syster och hennes kompis i Lund fårn en simtävling, och köra hem dem till Åkarp. Sedan bar det av hemåt igen, och nu fastnade vi i gamla fotoalbum med älskling. Många söta och fina bilder! Han är allt en liten linslus, och vad passar då bättre än några bilder på hans nya kläder?






















 



























Puss och kram


Therese


Kommentarer


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0