Tisdag = svammeldag

Så var det tisdag igen, och jag sitter på Lönekontoret. Börjar faktiskt att vänja mig vid att jobba varje dag. Men visst, vissa dagar är übertråkiga, medans andra dagar bara flyger fram. Idag är nog en mellan dag, då tiden går snabbt i omgångar, och jättelångsamt ibland...
Fick precis en tjock hög på ca 2,5 cm, med månads- och timlistor, så nu ska de räknas och knappas in på datorn... Det tar lite tid, och vissa människor kan typ inte räkna, eller struntar i att ta rast, eller favoriten -.- de struntar i att skriva personnummer, eller så skriver de väldigt otydligt... Det gör inte vårt jobb lättare direkt, men de flesta är faktiskt jätteduktiga när de skriver sina listor så jag ska inte klaga!

Jag var ju och dansade igår på Betaniaplan, och förra veckan var vi sexton stycken, och igår var vi bara sex. Visst jag hoppades att vi skulle bli lite färre, men inte tio personer direkt...
Men det var kul i alla fall! Vi övade på piruetter, och kan ni tänka er? Det gick faktiskt ganska bra! Blev inte katastrofyr, eller trillade runt i hela rummet. Ganska härligt faktiskt!
Sedan är vår lärare Linnea jättegullig. Hon kommer från Göteborg, och hon skämtar hela tiden, så vi har alltid kul, och låten vi dansar till är toppen!

Ja, vad händer då idag?
Jag ska typ jobba till halv fem-fem, och sedan ska nog älskling och jag köra iväg och simma på Burlövsbadet. Jag måste ju hålla mig till min plan nu. Lyckades i alla fall igår, så var ganska nöjd med mig själv! Visst detta är bara andra dagen, men än, lyckas jag behärska mig...
Jag har en liten sporre, och det är ett par gamla jeans som jag verkligen vill komma i, och ett par shitfina piratbyxor, så får ju kämpa lite:P
Jag tror att det kommer att gå bra! Det ända jag egentligen ändrar på är att sluta äta godis/chips/kakor och massor av vita mackor och pasta. Jag kan få abstinens när vi äter spagetti och köttfärssås, och bara sitta och äta pasta i slutänden.
Det känns liksom ganska onödigt, när man redan är mätt, och bara äter för att man tycker att det är gott. Så det är mest mitt sug efter vissa saker, som jag ska försöka behärska, för bara det kommer att ge resultat!
Och kan jag sedan träna som jag gjort i typ tre veckor, kommer jag att bli sundare, för motion är ju aldrig fel! Jag vill liksom inte bli smal, för att jag tappar muskler, jag vill ha kvar de jag har, och låta hjärtat pumpa på lite extra ibland, det som dessutom blir ett plus är att min ansträngningsastma blir bättre!
Jag märkte det i torsdags när jag dansade på Rydbergs, att de fem gånger som jag simmat innan dansen började, hade hjälpt mig få igång mina klena benmuskler, och det var inte alls så jobbigt med alla plieér pch bensparkar, som jag hade förväntat mig, så jag var verkligen glatt överraskad!
Och egentligen är det jäkligt skönt att träna, det är bara det att det är så svårt att komma igång och ta sig dit... För när man väl är där, och när man är klar, känns det bara jäkligt skönt, och jag är jättenöjd med mig själv!
Och mitt stora duktighetspris för att jag börjat komma igång, blir när vi åker till Ullared. Då ska jag shoppa någon riktigt snygg jacka, som lite belöning!

Äsch, vad mycket svammel det blev nu, men det får vara så! Vissa dagar är svammeldagar!

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: Ellinor

skickade medelande till dig på facebook!

2009-09-08 @ 13:40:00
URL: http://ellisdocumentedlife.blogspot.com
Postat av: Anonym

2009-09-08 @ 14:41:43


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0