Ett nytt fadderbarn

Igår när jag kom hem från jobb och familjen satt och åt middag, började mamma kolla posten som kommit under dagen.
Det visade sig att vi fått brev från PLAN där vi är faddrar, och vi trodde ju garanterat att vi fått brev från vårt fadderbarn, men rikitgt så var det inte...
Det visade sig att vårt fadderbarn flyttat från byn där PLAN arbetar, och det betydde att vi inte fick behålla kontakten med henne, eftersom de inte vet vart hon flyttat...
Kändes lite sorgligt, när man ansträngt sig med brev och present till jul, och så har hon inte fått det...
Istället har ett annat barn fått presenten som aldrig fått en faddergåva, problemmet blev då bara att vi skickade ner ett halsband med hennes intial, så vi hoppas att barnet har ett namn som börjar på P...
I alla fall, det visade sig att vi fått ett nytt fadderbarn, en liten flicka som fyller fem år i år. Hon var väldigt söt, och heter Fatmata.
Satte mig genast ner och började knåppa på ett brev till henne, så nu ska det renskrivas, foto ska fixas, och en liten gåva från oss.

Tycker det är riktigt kul med fadderbarn, man lär sig nya saker, och får en helt annan inblick i deras vardag och lär sig uppskatta det man har!
Så jag rekommenderar starkt att bli fadder!
Dessutom är det kul att skriva brev och man går bara och väntar på svaret!

Puss och kram

Therese

Kommentarer
Postat av: M

Åh hoppas allt ni skickar kommer fram :'D

2010-02-03 @ 15:21:05
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Thilda

sv: funderade bara;D

2010-02-03 @ 15:28:36
URL: http://ttthilda.blogg.se/
Postat av: Thilda

sv: går jag ut på baksidan så kanske det går t min midja;)

sj?

2010-02-03 @ 16:15:45
URL: http://ttthilda.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0