Ska du gå på bokrea?

Det slog mig alldeles precis, som en blixt från en klar himmel.
Idag är det den 25 februari, och det betyder...?
Någon som kan gissa?

Jo, att bokrean börjar idag, åtminstone i de flesta affärer...
Jag säger bara en sak! Och det är att jag älskar bokreor! Bara kunna gå runt och frossa, bland flera hundra böcker, och bara drömma sig bort, eller slås medvetslös av fruktansvärda öden och sanningar.

Jag är en sådan person som älskar att läsa, och läser riktigt mycket i omgångar, men praktiskt taget ligger det en bok jag håller på med i kanten av min sängram hela tiden... Vissa ligger där längre än andra, och vissa blir omlästa av andra böcker innan jag orkar ta tag i den igen...
Oftast har jag tre- fyra böcker på gång, som jag läser parallellt, och det är ganska skönt, om en bok är lite seg...

Jag har i alla fall planer på att åka ut på rean, och se om jag kan fynda något...
Mitt hopp står till att det ska finnas någon bok av Sophie Kinsella... Hon är mycket omtyckt hos mig, men en bok av Bodil Mårtensson skulle inte heller skada...
Tyvärr säger min hjärna till mig att jag inte borde köpa fler böcker...
Ni kanske undrar varför? Jo, det är så enkelt så! Jag har en bokhylla som inte är allt för stor, och som redan är smockfull,  samt att jag har invaderat vårt källarförråd med tre flyttlådor böcker.
Hörde jag "Kasta!"? Jo, den tanken har slagit mig, men jag kan inte... Älskar att kunna läsa om de riktigt bra böckerna, så de får nog stanna kvar i sina lådor ett tag till...
Men det blir nog en bok eller två... Man kan ju alltid sätta ner en låda till...

Det jag sedan tycker är väldigt magiskt när jag går på bokrean, eller kanske egentligen reor överhuvudtaget, är att jag plötsligt får ett skrämmande behov av böcker som jag aldrig varit intresserad av tidigare... Kan vara den mest konstiga och udda, eller den tråkigaste titeln och omslaget på boken, och ändå dras jag ditåt...
Jag tror jag lider av bokreorsfeber!

Ska du gå på bokrean?

Puss och kram

Therese


Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

TACK :)



Hm, jag läser bara kurslitteratur just nu haha-

2010-02-25 @ 14:29:54
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: molly♥

sv: haha okej :)

2010-02-25 @ 14:33:51
URL: http://mollllys.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad snällt. jo mamma e ju alltid bäst! hehe

följa varan på bloglovin?:)

2010-02-25 @ 14:46:53
URL: http://fridaaborjesson.blogg.se/
Postat av: Carolina [fotograf]

Nej, nu ska jag ta en dusch!

2010-02-25 @ 14:47:59
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: A.C

nix, ska inte på bokrea..gillar inte att läsa:p hehe..^^

2010-02-25 @ 14:55:51
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Diana

Eftersom jag ska flytta så har jag tom kastat böcker för att rensa. Gissa om det gjorde ont i hjärtat! Men nu är det plats till nya... Så jag är sugen på att ge mig ut!

2010-02-25 @ 15:02:31
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag älskar böcker. Har shoppat några stycken på bokrean idag.

Får se om det blir några till också för jag såg mycket intressant.



När vi blir med hus så ska jag ha ett bibliotek, eller åtminstone ett rum där bokhyllor fulla med böcker ska stå.

Aldrig kasta böcker! Skänk dem till second hand istället. Mycket bättre =)

2010-02-25 @ 22:14:31
URL: http://morgondimma.blogg.se/


Charms For You!

Nu har min smyckesblogg öppnat!
Klicka dig in, och se ifall du hittar något!
Välj bland flera olika berlocker, armband, halsband, örhängen och mobilsmycken!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0